BibTex RIS Kaynak Göster

Region Economics in Marmara Region Port Area Choice, the Importance of Shore Geology and Geomorfology: Silivri Port

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 1, 32 - 45, 13.07.2016

Öz

Port is one of the transport infrastructures providing services for cargoes and passengers - loading, discharge, transfer and storage services for cargoes, tugging and pilotage for ships being the primary ones. Logistics is also involved in port services for a proper port function is affected. Port planning requires a multidisciplinary study. So in this study the inspection of Silivri region, offered for the port area choice which can adapt the demands of country economics on time, is made. Among the regional and local factors, which are the main factors while choosing the port area, the economical factors, transportation infrastructure, inter alia topography of the selected port area, geological and geomorphologic factors and mineral reserves are especially investigated. With the investigation of the shore line of the region, it is seen that Cambaz cliff, the second cliff which looks extremely straight in Karaburun area and Karaburun cliff which involves Silivri are the most important cliffs of the region. The economy of mineral reserves of Silivri consists of lignite and sand-pebble quarries. 330.1 million ton (%4) of the lignite reserves which is totally 8.4 billion ton exists in Trakya region. Also gold, copper, lead, zinc, iron, dolomit, feldspar, quartz, manganese, marble, molibden reserves exists in the region. New port area in Marmara region is discussed by assessing the increase of the industrial organisations in the region, the developments of the regional economy and being near to Istanbul

Kaynakça

  • AKTEN, N., KOLDEMİR, B., 2004. Türk Limancılık Sektöründe Verimlilik Sorunu, Türk Denizcilik Gücü Sempozyumu, Deniz Harp Okulu Komutanlığı, İstanbul.
  • ANONİM 1 . Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı, http://www.dtm.gov.tr/ead/ekolar1/Dtgos.htm#( 20.02.22008).
  • ANONİM, 2. http://www.cedgm.gov.tr/projetanitim/totaloilangurya_ptd.pdf (28.03.2007).
  • ANONİM, 3. Devlet Planlama Teşkiletı, 1996. İllerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırması, Ankara.
  • ANONİM, 4. 2004 Yearbook of Turkey’s Reports, 2005. Supplement of UTA, İstanbul.
  • ANONİM, 5. Deniz Ticaret Odası, 2004 Sektör Raporu, 2005. İstanbul.
  • ANONİM, 6. National Geographic, 2006. Doğuş Gurubu İletişim Yayıncılık ve Tic AŞ. Nisan, İstanbul.
  • ANONİM, 7. http://www.dtm.gov.tr/ead/ekolar1/Dtgos.htm#( 14.01.2008)
  • ANONİM,8. www.jmo.org.tr/tuze/tuze_detay.php?kod=24 (30.03.2007)
  • ANONİM, 9. http://www.geocad.com.tr/yasa/ced.htm 08.01.2008
  • ANONİM, 10. Devlet Planlama Teşkilatı, 1999. 8. Beşyıllık Kalkınma Planı Madencilik Özel İhtisas Komisyonu Raporu, Ankara.
  • ANONİM,11 http://ekutup.dpt.gov.tr/madencil/(1.09.2006).
  • ANONİM, 12. Denizcilik Müsteşarlığı, 2006. Kabotaj Taşımacılığı Saha Etüt Çalışması, Ocak, Ankara.
  • CROW C.,2005.The anastasian wall Project, University of New Castle.
  • ERTAN, H., 1997. Türk Boğazları Gemi Trafik Yönetim Sistemi(VTS)’in İrdelenmesi, İ.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • KAVAL, H., YANKO-HOMBACH, V., GİLBERT, A., PAİNİN, N., DOLUKHANOR, P., 2006. Sea- level changes Modified the Quaternary Coastlines in the Marmara Region, NW Turkey: What About Tectonic Movements?. The Black Sea Flood Question: Changes in Coastline, Climate and Human Settlement, İstanbul.
  • KAYA, N., 1988. Silivri-Marmara Ereğlisi Arası Morfolojisi, İ.Ü. Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü, Jeomorfoloji Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • KOLDEMİR, B., 2003. Kombine Taşımacılıkta Ulaştırma Sistemlerimizin Durumu, Limanlarımızın Sorunları ve Çözüm Önerileri , Mühendislik Bilimleri Genç Araştırmacılar I. Kongresi, İstanbul.
  • ÖNDER M, 1991. Selimpaşa- Silivri-Çeltikköy Dolayının Jeolojisi, İ.Ü. Mühendislik Fakültesi, Jeoloji Mühendisliği Bölümü, Diploma Çalışması, İstanbul.
  • TOKGÖZ, N., 2005. Trakya’nın Sanayileşmesinde Kömür Madenciliğinin Önemi ve Enerji Sorunu için Çözüm Önerileri, TMMOB Makine Mühendisleri Odası, Trakya’da Sanayileşme ve Çevre Sempozyumu IV, Ekim, Edirne.
  • YÜKSEL, Y., ÇEVİK, E., ÇELİKOĞLU, Y., 1998. Kıyı ve Liman Mühendisliği, TMMOB, Ankara.

Marmara Bölgesi Liman Yeri Seçiminde Bölge Ekonomisi, Kıyı Jeolojisi ve Jeomorfolojisinin Önemi: Silivri Alanı

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 1, 32 - 45, 13.07.2016

Öz

Liman gemiden karaya, gemiden gemiye, gemiden bir başka taşıta yük aktarmasını sağlayan lojistik desteği gerektiren ulaştırma altyapısıdır. Buraları ülke ekonomisi taleplerine uygun planlanması gerekmektedir. Liman planlaması disiplinler arası çalışma gerektirir. Bu açıdan çalışmada ülke ekonomisinin taleplerine zamanında ayak uydurabilecek liman yeri seçimi için önerilen Silivri bölgesinin incelemesi yapılmıştır. Liman yeri seçimi ana faktörleri olan Bölgesel ve Yerel Faktörler arasında özellikle ekonomik faktörler, ulaşım imkanları, Bölgenin topografik özellikleri, jeolojik ve jeomorfolojik faktörler ve bölgenin maden yatakları rezervleri incelenmiştir. Bölgenin kıyı şeridinin incelenmesi ile Cambaz falezi, Karaburun’un bulunduğu kısımda oldukça dik görünümdeki ikinci falez ve Silivri’nin bulunduğu Karaburun falezi bölgenin en önemli falezini oluşturduğu görülür. Silivri Bölgesi maden kaynakları ekonomisi linyit ve kum-çakıl ocaklarından oluşmaktadır. Toplam 8.4 milyar ton olan linyit rezervinin yaklaşık 330.1 milyon tonu (% 4’ü) Trakya Bölgesinde yer almaktadır. Bölgede irili ufaklı altın, bakır, kurşun, çinko, demir, dolomit, feldspat, kuvars, manganez, mermer, molibden rezervleri bulunmaktadır. Bölgedeki sanayi kuruluşlarının artışı, bölge ekonomisindeki gelişmeler ve İstanbul’a yakınlığı değerlendirilerek Kuzey Marmara Bölgesinde yeni bir liman yeri tartışılmıştır

Kaynakça

  • AKTEN, N., KOLDEMİR, B., 2004. Türk Limancılık Sektöründe Verimlilik Sorunu, Türk Denizcilik Gücü Sempozyumu, Deniz Harp Okulu Komutanlığı, İstanbul.
  • ANONİM 1 . Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı, http://www.dtm.gov.tr/ead/ekolar1/Dtgos.htm#( 20.02.22008).
  • ANONİM, 2. http://www.cedgm.gov.tr/projetanitim/totaloilangurya_ptd.pdf (28.03.2007).
  • ANONİM, 3. Devlet Planlama Teşkiletı, 1996. İllerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırması, Ankara.
  • ANONİM, 4. 2004 Yearbook of Turkey’s Reports, 2005. Supplement of UTA, İstanbul.
  • ANONİM, 5. Deniz Ticaret Odası, 2004 Sektör Raporu, 2005. İstanbul.
  • ANONİM, 6. National Geographic, 2006. Doğuş Gurubu İletişim Yayıncılık ve Tic AŞ. Nisan, İstanbul.
  • ANONİM, 7. http://www.dtm.gov.tr/ead/ekolar1/Dtgos.htm#( 14.01.2008)
  • ANONİM,8. www.jmo.org.tr/tuze/tuze_detay.php?kod=24 (30.03.2007)
  • ANONİM, 9. http://www.geocad.com.tr/yasa/ced.htm 08.01.2008
  • ANONİM, 10. Devlet Planlama Teşkilatı, 1999. 8. Beşyıllık Kalkınma Planı Madencilik Özel İhtisas Komisyonu Raporu, Ankara.
  • ANONİM,11 http://ekutup.dpt.gov.tr/madencil/(1.09.2006).
  • ANONİM, 12. Denizcilik Müsteşarlığı, 2006. Kabotaj Taşımacılığı Saha Etüt Çalışması, Ocak, Ankara.
  • CROW C.,2005.The anastasian wall Project, University of New Castle.
  • ERTAN, H., 1997. Türk Boğazları Gemi Trafik Yönetim Sistemi(VTS)’in İrdelenmesi, İ.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • KAVAL, H., YANKO-HOMBACH, V., GİLBERT, A., PAİNİN, N., DOLUKHANOR, P., 2006. Sea- level changes Modified the Quaternary Coastlines in the Marmara Region, NW Turkey: What About Tectonic Movements?. The Black Sea Flood Question: Changes in Coastline, Climate and Human Settlement, İstanbul.
  • KAYA, N., 1988. Silivri-Marmara Ereğlisi Arası Morfolojisi, İ.Ü. Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü, Jeomorfoloji Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • KOLDEMİR, B., 2003. Kombine Taşımacılıkta Ulaştırma Sistemlerimizin Durumu, Limanlarımızın Sorunları ve Çözüm Önerileri , Mühendislik Bilimleri Genç Araştırmacılar I. Kongresi, İstanbul.
  • ÖNDER M, 1991. Selimpaşa- Silivri-Çeltikköy Dolayının Jeolojisi, İ.Ü. Mühendislik Fakültesi, Jeoloji Mühendisliği Bölümü, Diploma Çalışması, İstanbul.
  • TOKGÖZ, N., 2005. Trakya’nın Sanayileşmesinde Kömür Madenciliğinin Önemi ve Enerji Sorunu için Çözüm Önerileri, TMMOB Makine Mühendisleri Odası, Trakya’da Sanayileşme ve Çevre Sempozyumu IV, Ekim, Edirne.
  • YÜKSEL, Y., ÇEVİK, E., ÇELİKOĞLU, Y., 1998. Kıyı ve Liman Mühendisliği, TMMOB, Ankara.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA25RE95PR
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Birsen Koldemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 13 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Koldemir, B. (2016). Marmara Bölgesi Liman Yeri Seçiminde Bölge Ekonomisi, Kıyı Jeolojisi ve Jeomorfolojisinin Önemi: Silivri Alanı. Uygulamalı Yerbilimleri Dergisi, 7(1), 32-45.
AMA Koldemir B. Marmara Bölgesi Liman Yeri Seçiminde Bölge Ekonomisi, Kıyı Jeolojisi ve Jeomorfolojisinin Önemi: Silivri Alanı. uybd. Temmuz 2016;7(1):32-45.
Chicago Koldemir, Birsen. “Marmara Bölgesi Liman Yeri Seçiminde Bölge Ekonomisi, Kıyı Jeolojisi Ve Jeomorfolojisinin Önemi: Silivri Alanı”. Uygulamalı Yerbilimleri Dergisi 7, sy. 1 (Temmuz 2016): 32-45.
EndNote Koldemir B (01 Temmuz 2016) Marmara Bölgesi Liman Yeri Seçiminde Bölge Ekonomisi, Kıyı Jeolojisi ve Jeomorfolojisinin Önemi: Silivri Alanı. Uygulamalı Yerbilimleri Dergisi 7 1 32–45.
IEEE B. Koldemir, “Marmara Bölgesi Liman Yeri Seçiminde Bölge Ekonomisi, Kıyı Jeolojisi ve Jeomorfolojisinin Önemi: Silivri Alanı”, uybd, c. 7, sy. 1, ss. 32–45, 2016.
ISNAD Koldemir, Birsen. “Marmara Bölgesi Liman Yeri Seçiminde Bölge Ekonomisi, Kıyı Jeolojisi Ve Jeomorfolojisinin Önemi: Silivri Alanı”. Uygulamalı Yerbilimleri Dergisi 7/1 (Temmuz 2016), 32-45.
JAMA Koldemir B. Marmara Bölgesi Liman Yeri Seçiminde Bölge Ekonomisi, Kıyı Jeolojisi ve Jeomorfolojisinin Önemi: Silivri Alanı. uybd. 2016;7:32–45.
MLA Koldemir, Birsen. “Marmara Bölgesi Liman Yeri Seçiminde Bölge Ekonomisi, Kıyı Jeolojisi Ve Jeomorfolojisinin Önemi: Silivri Alanı”. Uygulamalı Yerbilimleri Dergisi, c. 7, sy. 1, 2016, ss. 32-45.
Vancouver Koldemir B. Marmara Bölgesi Liman Yeri Seçiminde Bölge Ekonomisi, Kıyı Jeolojisi ve Jeomorfolojisinin Önemi: Silivri Alanı. uybd. 2016;7(1):32-45.