İçinde bulunduğumuz dijital çağda insanların kullanım
alışkanlıkları günden güne değişmektedir. Son on yılda hızla geliştirilen
dokunmatik akıllı telefonlar ile başlayan bu süreç akıllı saatler gibi mobil cihazlarla
devam etmektedir. Bu değişimin kaçınılmaz bir sonucu olarak tüketim
alışkanlıkları da paralel olarak değişmekte, markaların da bu değişime uyum
sağlaması gerekmektedir. Ancak mevcut örnekler incelendiğinde birçok markanın
bu sürece adapte olamadığı görülmektedir. Firmaların basılı tanıtım
materyalleri, promosyon ürünleri veya açık hava reklamları için tasarlanmış logoları
değiştirilmeden ve uyarlanmadan dijital platformlarda da kullanılmaya devam
edilmektedir. Kimi zaman ince çizgilerin kullanıldığı kimi zamanda iç içe geçen
öğelerin kullanıldığı bu logoların akıllı telefonlar gibi küçük ekranlarda sadece
boyutları değiştirilerek kullanılması algı sorunlarına ya da bulanıklaşmaya
neden olabilmektedir. Yapılan araştırmalar sonuncunda günümüzde tek bir logo
tasarlanıp bunun her ortama uygulanması yaklaşımının yetersiz kaldığı
saptanmıştır. Bu sorunu çözmek adına her ortamda kullanılan sadece tek bir logo
tasarlanması yerine, her platforma uyum sağlayabilen duyarlı logo
versiyonlarının tasarlanmasının daha uygun bir yaklaşım olacağı tavsiye
edilmektedir. Bu çalışmada öncelikle yazılımcıların uzun süredir internet
sitelerinin farklı dijital platformlara uyum sağlayabilmeleri için kullandıkları
duyarlı kullanıcı arayüz tasarım yaklaşımı analiz edilmiş olup, logo
tasarımcılarının bu yaklaşımdan nasıl faydalanabileceği tartışılmıştır. Ayrıca
yurtdışındaki farklı tasarımcıların bu konuya yaklaşımları, çözüm önerisi
olarak hazırladıkları duyarlı logo tasarımları örnekler üzerinden
çözümlenmiştir. Bu bilgiler ışığında dijital çağa ayak uydurabilecek duyarlı
logolar tasarlanırken kullanılabilecek yaklaşımlar ve dikkat edilmesi gereken
unsurlar başlıklar halinde sunulmuştur. Dijital çağa uyum sürecinde
kullanılması önerilen duyarlı logo tasarımı anlayışının markalara
sağlayabileceği katkılar sonuç ve öneriler bölümünde ortaya konmuştur.
Duyarlı Logo Tasarımı Kurumsal Kimlik Kullanıcı Arayüzü Tasarımı İletişim Tasarımı Marka Kimliği
In the digital age we are living in, the daily habits
of people are changing day by day. This period, which has been started with the
development of touch screen smart phones in the last decade, and it continues
with wearable mobile devices such as smart watches. As an inevitable
consequence of this change, our consumption habits are changing in parallel and
brands will have to keep up with this change. However, when the existing
examples were examined, it was found that many brands could not keep up with
this process. Brand logos, which designed for printed promotional materials,
promotional products or outdoor advertisements, continue to be used on digital platforms
without any change or adaptation. Many brands are just shirinking their logo,
that includes thin lines or intertwined elements, to use on small screens, such
as smartphones, which causing perception problems or blurring. As a result of
the researches, it is determined that a single logo is designed and applied to
every platform is insufficient. In order to solve this problem, it is suggested
that it would be more appropriate to design responsive logo versions that can
adapt to any platform instead of designing just one logo for every platform. In
this study, first of all, the responsive user interface design approach used by
the software developers to adapt their websites to different digital platforms
has been analyzed. Then, how logo designers can benefit from this approach is discussed.
In addition, responsive logo designs prepared by different designers abroad as
a solution proposal were analyzed through examples. In the light of this
information, approaches and elements that can be used in designing responsive logos
that can keep up with the digital age are presented in titles. The
contributions of the responsive logo design approach to the brands that can be
used in the adaptation process to the digital age are presented in the results
and suggestions section.
Responsive Logo Design Corporate Identity User Interface Design Communication Design Brand Identity
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Etik kurul onayı belgesi yüklenmesi zorunludur. Taranan indexler: DRJI, ResearchBib, Google Scholar, BASE (Bielefeld Academic Search Engine), Electronic Journals Library, JournalSeek, Academic Keys, Scientific Indexing Services, SOBIAD