The aim of this research is to investigate the effect of intelligence
games on the 8th grade students’ mathematical reasoning skills. This study was
conducted at Kırıkkale Atatürk Secondary School in 2015-2016 academic year. 20
volunteer students have been participated in the study from four different
classes of the 8th grade. The students played intelligence games during 2 hours
per weeks for ten weeks. Within the
scope of the study, in order to collect data "Mathematical Reasoning Skill
Level Determination Scale" was used as well as observer’s and students’
diaries. In data analysis related samples t-test was utilized. As a result of
the study, it was determined that intelligence games positively affect the
mathematical reasoning skills of middle school students. In the context of these results, mathematical
reasoning skills can be improved by ensuring that students have to deal with
the types of problems (intelligence games, etc.) that require them to be judged
in conventional learning situations.
Intelligence games mathematical reasoning single group pretest-posttest design
Bu araştırmanın amacı 8. Sınıf öğrencilerinin zekâ
oyunları oynayarak gelişen yeteneklerinin matematik muhakemesine olan etkisini
araştırmaktır. Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılında Kırıkkale ilindeki
Atatürk ortaokulunda gerçekleştirilmiştir. Uygulamaya 8. sınıfların dört farklı
şubesinde öğrenim gören ve gönüllü olan toplam 20 öğrenci katılmıştır.
Öğrencilere 10 hafta süren ikişer saatlik zekâ oyunları oynatılmıştır.
Verilerin toplanması amacıyla “Matematiksel Muhakeme Beceri Düzeyi Belirleme
Ölçeği” kullanılmıştır. Ayrıca bulguların desteklenmesi amacıyla araştırmacı ve
öğrenci günlüklerine de yer verilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin
analizinde ilişkili örneklemler t-testinden yararlanılmıştır. Araştırma
sonucunda zekâ oyunlarının ortaokul öğrencilerinin matematiksel muhakeme
becerilerini olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. Bu sonuçlar bağlamında
öğrencilerin öğrenme ortamlarında alışılagelmiş kalıp problemlerdense
muhakemede bulunmalarını gerektiren türden (zekâ oyunları vb.) problemlerle
uğraşmaları sağlanarak matematiksel muhakeme becerileri geliştirilebilir.
Zekâ oyunları matematiksel muhakeme tek grup öntest-sontest desen
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 14 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Google Scholar