Bu çalışmanın temel amacı, 4MAT öğretim modeline göre tasarlanan öğrenme
ortamının geometrik cisimler konusunun öğretimi üzerindeki kalıcılık etkisini
incelemektir. Yarı-deneysel yöntemle yürütülen araştırmanın örneklemini
Trabzon’da bir ortaokuldaki 41’i deney ve 45’i kontrol grubunda bulunan toplam
86 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veriler araştırmacılar tarafından
geliştirilen Ön Bilgi Testi (ÖBT), Başarı Testi (BT), Kalıcılık Testi ve Kolb
tarafından geliştirilen Öğrenme Stili Envanteri (ÖSE) ile toplanmıştır.
Araştırmadan elde edilen sonuçlar; 4MAT öğretim modeline göre yürütülen
derslerin öğrencilerin başarıları üzerinde daha etkili olduğunu ve daha kalıcı
öğrenmeler gerçekleştirdiğini göstermektedir. Yine araştırma sonuçları;
öğrencilerin akademik başarıları üzerinde öğretim yöntemi ve öğrenme stilinin
ortak etkisinin anlamlı olmadığını göstermiştir. Bu bağlamda derslerinde farklı
yöntem, teknik ve strateji kullanacak öğretmenlere, öncelikle öğrencilerinin
öğrenme stillerini belirlemeleri önerilmektedir.
Geometrik cisimler 4MAT öğretim modeli ortaokul öğrencileri kalıcı öğrenme
The main purpose of this study was to examine the effect of the learning
environment designed for teaching geometric subjects according to the 4MAT
model on permanent learning. The study used a quasi-experimental design with
control group and was carried out with 86 students (41 students in experimental
and 45 students in control group) at a lower secondary school located in
Trabzon. The data were collected with The Pre-test (ÖBT), The Achievement Test
(BT) and The Retention Test (KT) which were developed by researchers and The
Learning Style Inventory (ÖSE) which was developed by Kolb. The results of the
study showed that the courses conducted according to the 4MAT teaching model
were more effective on students' achievement and more permanent learning. It
also showed that the common effect of teaching method and learning style on
students' academic achievement was not significant. In this context, it was
suggested that teachers who use different methods, techniques and strategies in
their lessons should primarily determine their students’ learning styles.
Geometric solids 4MAT learning model secondary school students permanent learning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 3 |