Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Geometrik Cisimler Konusunun Öğretiminde 4MAT Öğretim Modelinin Etkisi

Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 3, 536 - 562, 17.12.2018
https://doi.org/10.16949/turkbilmat.358637

Öz

Bu çalışmanın temel amacı, 4MAT öğretim modeline göre tasarlanan öğrenme
ortamının geometrik cisimler konusunun öğretimi üzerindeki kalıcılık etkisini
incelemektir. Yarı-deneysel yöntemle yürütülen araştırmanın örneklemini
Trabzon’da bir ortaokuldaki 41’i deney ve 45’i kontrol grubunda bulunan toplam
86 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veriler araştırmacılar tarafından
geliştirilen Ön Bilgi Testi (ÖBT), Başarı Testi (BT), Kalıcılık Testi ve Kolb
tarafından geliştirilen Öğrenme Stili Envanteri (ÖSE) ile toplanmıştır.
Araştırmadan elde edilen sonuçlar; 4MAT öğretim modeline göre yürütülen
derslerin öğrencilerin başarıları üzerinde daha etkili olduğunu ve daha kalıcı
öğrenmeler gerçekleştirdiğini göstermektedir. Yine araştırma sonuçları;
öğrencilerin akademik başarıları üzerinde öğretim yöntemi ve öğrenme stilinin
ortak etkisinin anlamlı olmadığını göstermiştir. Bu bağlamda derslerinde farklı
yöntem, teknik ve strateji kullanacak öğretmenlere, öncelikle öğrencilerinin
öğrenme stillerini belirlemeleri önerilmektedir.

Kaynakça

  • Accascina, G., & Rogora, E. (2006). Using Cabri 3D diagrams for teaching geometry. International Journal for Technology in Mathematics Education, 13(1), 11-21.
  • Akdal, P. (2010). İlköğretim 6. sınıf matematik dersi prizmalar ve ölçme ünitesinin aktif öğrenme yaklaşımına uygun olarak öğretiminin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aktaş, İ. (2011). 4MAT öğretim yöntemine dayalı öğretimin ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin maddenin yapısı ve özellikleri ünitesindeki başarı, motivasyon ve öğrenme stillerine etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Altun, M. (1998). Matematik öğretimi (6. baskı). Bursa: Alfa Yayın.
  • Ardıç, E. Ö. (2013). 8. sınıf geometrik cisimler konusunun öğretiminde 4MAT öğretim modelinin etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Arlien, M., & Hodenfield, C. (2007). 4 MAT 4 algebra: The system of mathematics. Wauconda:About Learning Inc.
  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme stili envanteri. Eğitim ve Bilim, 87, 37-47.
  • Baki, A. (2001). Bilişim teknolojisi ışığı altında matematik eğitiminin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 149, 26-31.
  • Ballone, L. M., & Charlene M. C. (2001). Teachers’ beliefs about accommodating students’ learning styles in science classes. Electronic Journal of Science Education, 6(2), 1-41.
  • Chazan, D. (1993). High school geometry students' justification for their views of empirical evidence and mathematical proof. Educational Studies in Mathematics, 24, 359-387.
  • Cohen, L., & Manion, L. (1994). Research methods in education (4th ed.). Routledge: London.
  • Coşkun, N. (2011). Öğrenme biçemlerine göre ilköğretim öğrencilerinin matematik dersi başarı ve kaygı düzeyleri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Delaney, A. (2002). Better teaching model? Middle school science classroom using the 4MAT instructional strategy vs. lessons created without this model (Unpublished masters’ thesis). University Of North Texas, Denton.
  • Demirkaya, H. (2003). Coğrafya öğretiminde 4MAT öğretim sisteminin lise derslerindeki başarı ve tutumlar üzerine etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dikkartın, F. T. (2006). Geometri öğretiminde 4MAT öğretim modelinin öğrenci başarısı ve tutumları üzerine etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Driskill, W. C. (1998). Effectiveness of the 4MAT instructional design on personal and cognitive attitudes of students (Unpublished doctoral dissertation). The University of Texas, Austin.
  • Fabiyi, T. R. (2017). Geometry concepts in mathematics perceived difficult to learn by senior secondary school students in ekiti state, nigeria. IOSR Journal of Research & Method in Education, 7(1), 83-90.
  • French, D. (2004). Teaching and learning geometry: Issues and methods in mathematical education. New York: Continuum.
  • Gökdal, N. (2004). İlköğretim 8. sınıf ve ortaöğretim 11. sınıf öğrencilerinin alan ve hacim konularındaki kavram yanılgıları (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gürbüz, K. (2008). İlköğretim matematik öğretmenlerinin dönüşüm geometrisi, geometrik cisimler, örüntü ve süslemeler alt öğrenme alanlarındaki yeterlilikleri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Güven, B. (2006). Öğretmen adaylarının küresel geometri anlama düzeylerinin karakterize edilmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Hangül, T. (2010). Bilgisayar destekli öğretimin (BDÖ) 8. sınıf matematik öğretiminde öğrenci tutumuna etkisi ve BDÖ hakkında öğrenci görüşleri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Hasırcı, A. (2005). Görsel öğrenme stillerine göre düzenlenen öğretimin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 299-314.
  • Jackson, H. B. (1999). Teaching to a diversity of learning styles: using 4MAT model in a introductory microbiology. (Unpublished doctoral dissertation). Lynn University, Boca Raton.
  • Jackson, P. R. (2001). The effects of teaching methods and 4MAT learning styles on community college students’ achievements, attitudes and retention in introductory microbiology (Unpublished doctoral dissertation). Lynn University, Boca Raton.
  • Jones, C., Reichard, C., & Mokhtari, K. (2003). Are student’s learning styles discipline spesific? Community Colloge Journal of Research and Practice, 27(5), 365-375.
  • Kanalmaz, T. (2010). İlköğretim 8. sınıf matematik dersi ölçme öğrenme alanında analoji yöntemine dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Koca, S. (2011). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin matematik başarı, tutum ve kaygılarının öğrenme stillerine göre farklılığının incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Koç, D. (2007). İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri: Fen başarısı ve tutumu arasındaki ilişki (Afyonkarahisar il örneği) (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Kolb, D. A. (1976). The learning style inventory: technical manual. Boston: McBer & Co.
  • Kösa, T. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinin uzamsal becerilerinin incelenmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Kutluca, T. (2013). The effect of geometry ınstruction with dynamic geometry software; geogebra on van hiele geometry understanding levels of students. Educational Research And Reviews, 8(17), 1509-1518.
  • Küçük, A. ve Demir, B. (2009). İlköğretim 6–8. sınıflarda matematik öğretiminde karşılaşılan bazı kavram yanılgıları üzerine bir çalışma. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 97-112.
  • McCarthy, B. (1987). The 4MAT system: teaching to learning styles with right/ left mode techniques. Barrington: Excel Inc.
  • McCarthy, B. (1990). Using the 4MAT system to bring learning styles to schools. Educational Leadership, 48(2), 31-37.
  • McCarthy, B. (2000). About teaching 4MAT in the classroom. Illionois: About Learning Inc.
  • McCarthy, B. (2003). About teaching companion 4MAT ımplementation workbook. Wauconda, IL: About Learning Inc.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2017). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • Morris, S., & McCarthy, B. (1999). 4MAT in action (4th ed.). Barrington, IL: Excel, Inc.
  • Mutlu, M. ve Aydoğdu, M. (2003). Fen Bilgisi eğitiminde Kolb’un yaşantısal öğrenme yaklaşımı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 15-29.
  • Mutlu, İ. (2010). Bazı geometrik kavramların öğrenilmesine 4MAT öğretim yöntemi ve öğrenme stilinin etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Erzincan Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
  • Okur, M., & Bahar, H. H. (2010). Learning style of primary education prospective mathematics teachers; states of trait-anxiety and academic success. Procedia Social and Behavioral Science, 2, 3632-3637.
  • Özdoğan, Z. B. (2012). 4MAT öğretim modelinin ilköğretim matematik öğretmenleri tarafından uygulanması sürecinden yansımalar (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Özsoy, N. ve Öztürk, Y. (2004). Onuncu sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ve geometrik düşünme düzeyleri. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 16, 50-63.
  • Öztürk, Z. (2007). Öğrenme stilleri ve 4MAT modeline dayalı öğretimin lise tarih derslerindeki öğrenci başarısına etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Peker, M. (2003). Öğrenme stilleri ve 4MAT yönteminin öğrencilerin matematik tutum ve başarılarına etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Peker, M., Mirasyedioğlu, Ş. ve Yalın, İ. (2003). Öğrenme stillerine dayalı öğretimde 4MAT öğretim modeli. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 1-14.
  • Selden, A., & Selden J. (2007). Overcoming students’ difficulties in learning to understand and construct proofs (Tennessee Technological University, Technical Report). Retrieved from https://www.tntech.edu/files/math/reports/TR_2007_1.pdf
  • Subaşı, S. (2010). Vee diyagramına dayalı öğretimin ilköğretim 8.sınıf öğrencilerinin matematik dersi geometrik cisimlerin yüzey alanları alt öğrenme alanındaki akademik başarılarına etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tatar, E. (2006). İkili işlem kavramı ile ilgili öğrenme güçlüklerinin belirlenmesi ve 4MAT yönteminin başarıya etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Torun, Ö. (2009). Çoklu zekâ destekli kubaşık öğrenme yönteminin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin matematik dersi geometrik cisimler konusundaki başarı ve kalıcılığa etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tsai, H. S. (2004). Learning achievement satisfaction and retention with whole-brainin struction among nursing students at a technology college in Taiwan (Unpublished doctoral dissertation). Idaho State University, Pocatello.
  • Tuna, S. (2008). Resim-iş öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme stilleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(25), 252-261.
  • Ursin, V. D. (1995). Effects of the 4MAT system of ınstruction on achievement, products, and attitudes toward science of ninth-grade students (Unpublished doctoral dissertation). The University of Connecticut, Mansfield.
  • Uyangör, S. M. ve Dikkartın, F. T. (2009). 4MAT öğretim modelinin öğrencilerin erişileri ve öğrenme stillerine etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(2), 178-194.
  • Uysal, F. (2009). İlköğretim 6. sınıf matematik dersi kesirler konusunun öğretiminde 4MAT öğrenme stili modelinin öğrenci başarısına etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • White, H., & Sabarwal, S. (2014). Quasi-experimental design and methods, methodological briefs: impact evaluation 8. Florence: UNICEF Office of Research.
  • Yenilmez, K. ve Çakır, A. (2005). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematik öğrenme stilleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 44, 569-585.
  • Yıldız, Z. (2009). Geometrik cisimlerin yüzey alanları ve hacimleri konularında bilgisayar destekli öğretimin ilköğretim 8. sınıf öğrenci tutumu ve başarısına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

The Effect of 4MAT Instructional Model on Teaching of Geometric Subjects

Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 3, 536 - 562, 17.12.2018
https://doi.org/10.16949/turkbilmat.358637

Öz

The main purpose of this study was to examine the effect of the learning
environment designed for teaching geometric subjects according to the 4MAT
model on permanent learning. The study used a quasi-experimental design with
control group and was carried out with 86 students (41 students in experimental
and 45 students in control group) at a lower secondary school located in
Trabzon. The data were collected with The Pre-test (ÖBT), The Achievement Test
(BT) and The Retention Test (KT) which were developed by researchers and The
Learning Style Inventory (ÖSE) which was developed by Kolb. The results of the
study showed that the courses conducted according to the 4MAT teaching model
were more effective on students' achievement and more permanent learning. It
also showed that the common effect of teaching method and learning style on
students' academic achievement was not significant. In this context, it was
suggested that teachers who use different methods, techniques and strategies in
their lessons should primarily determine their students’ learning styles.

Kaynakça

  • Accascina, G., & Rogora, E. (2006). Using Cabri 3D diagrams for teaching geometry. International Journal for Technology in Mathematics Education, 13(1), 11-21.
  • Akdal, P. (2010). İlköğretim 6. sınıf matematik dersi prizmalar ve ölçme ünitesinin aktif öğrenme yaklaşımına uygun olarak öğretiminin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aktaş, İ. (2011). 4MAT öğretim yöntemine dayalı öğretimin ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin maddenin yapısı ve özellikleri ünitesindeki başarı, motivasyon ve öğrenme stillerine etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Altun, M. (1998). Matematik öğretimi (6. baskı). Bursa: Alfa Yayın.
  • Ardıç, E. Ö. (2013). 8. sınıf geometrik cisimler konusunun öğretiminde 4MAT öğretim modelinin etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Arlien, M., & Hodenfield, C. (2007). 4 MAT 4 algebra: The system of mathematics. Wauconda:About Learning Inc.
  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme stili envanteri. Eğitim ve Bilim, 87, 37-47.
  • Baki, A. (2001). Bilişim teknolojisi ışığı altında matematik eğitiminin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 149, 26-31.
  • Ballone, L. M., & Charlene M. C. (2001). Teachers’ beliefs about accommodating students’ learning styles in science classes. Electronic Journal of Science Education, 6(2), 1-41.
  • Chazan, D. (1993). High school geometry students' justification for their views of empirical evidence and mathematical proof. Educational Studies in Mathematics, 24, 359-387.
  • Cohen, L., & Manion, L. (1994). Research methods in education (4th ed.). Routledge: London.
  • Coşkun, N. (2011). Öğrenme biçemlerine göre ilköğretim öğrencilerinin matematik dersi başarı ve kaygı düzeyleri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Delaney, A. (2002). Better teaching model? Middle school science classroom using the 4MAT instructional strategy vs. lessons created without this model (Unpublished masters’ thesis). University Of North Texas, Denton.
  • Demirkaya, H. (2003). Coğrafya öğretiminde 4MAT öğretim sisteminin lise derslerindeki başarı ve tutumlar üzerine etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dikkartın, F. T. (2006). Geometri öğretiminde 4MAT öğretim modelinin öğrenci başarısı ve tutumları üzerine etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Driskill, W. C. (1998). Effectiveness of the 4MAT instructional design on personal and cognitive attitudes of students (Unpublished doctoral dissertation). The University of Texas, Austin.
  • Fabiyi, T. R. (2017). Geometry concepts in mathematics perceived difficult to learn by senior secondary school students in ekiti state, nigeria. IOSR Journal of Research & Method in Education, 7(1), 83-90.
  • French, D. (2004). Teaching and learning geometry: Issues and methods in mathematical education. New York: Continuum.
  • Gökdal, N. (2004). İlköğretim 8. sınıf ve ortaöğretim 11. sınıf öğrencilerinin alan ve hacim konularındaki kavram yanılgıları (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gürbüz, K. (2008). İlköğretim matematik öğretmenlerinin dönüşüm geometrisi, geometrik cisimler, örüntü ve süslemeler alt öğrenme alanlarındaki yeterlilikleri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Güven, B. (2006). Öğretmen adaylarının küresel geometri anlama düzeylerinin karakterize edilmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Hangül, T. (2010). Bilgisayar destekli öğretimin (BDÖ) 8. sınıf matematik öğretiminde öğrenci tutumuna etkisi ve BDÖ hakkında öğrenci görüşleri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Hasırcı, A. (2005). Görsel öğrenme stillerine göre düzenlenen öğretimin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 299-314.
  • Jackson, H. B. (1999). Teaching to a diversity of learning styles: using 4MAT model in a introductory microbiology. (Unpublished doctoral dissertation). Lynn University, Boca Raton.
  • Jackson, P. R. (2001). The effects of teaching methods and 4MAT learning styles on community college students’ achievements, attitudes and retention in introductory microbiology (Unpublished doctoral dissertation). Lynn University, Boca Raton.
  • Jones, C., Reichard, C., & Mokhtari, K. (2003). Are student’s learning styles discipline spesific? Community Colloge Journal of Research and Practice, 27(5), 365-375.
  • Kanalmaz, T. (2010). İlköğretim 8. sınıf matematik dersi ölçme öğrenme alanında analoji yöntemine dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Koca, S. (2011). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin matematik başarı, tutum ve kaygılarının öğrenme stillerine göre farklılığının incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Koç, D. (2007). İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri: Fen başarısı ve tutumu arasındaki ilişki (Afyonkarahisar il örneği) (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Kolb, D. A. (1976). The learning style inventory: technical manual. Boston: McBer & Co.
  • Kösa, T. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinin uzamsal becerilerinin incelenmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Kutluca, T. (2013). The effect of geometry ınstruction with dynamic geometry software; geogebra on van hiele geometry understanding levels of students. Educational Research And Reviews, 8(17), 1509-1518.
  • Küçük, A. ve Demir, B. (2009). İlköğretim 6–8. sınıflarda matematik öğretiminde karşılaşılan bazı kavram yanılgıları üzerine bir çalışma. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 97-112.
  • McCarthy, B. (1987). The 4MAT system: teaching to learning styles with right/ left mode techniques. Barrington: Excel Inc.
  • McCarthy, B. (1990). Using the 4MAT system to bring learning styles to schools. Educational Leadership, 48(2), 31-37.
  • McCarthy, B. (2000). About teaching 4MAT in the classroom. Illionois: About Learning Inc.
  • McCarthy, B. (2003). About teaching companion 4MAT ımplementation workbook. Wauconda, IL: About Learning Inc.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2017). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • Morris, S., & McCarthy, B. (1999). 4MAT in action (4th ed.). Barrington, IL: Excel, Inc.
  • Mutlu, M. ve Aydoğdu, M. (2003). Fen Bilgisi eğitiminde Kolb’un yaşantısal öğrenme yaklaşımı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 15-29.
  • Mutlu, İ. (2010). Bazı geometrik kavramların öğrenilmesine 4MAT öğretim yöntemi ve öğrenme stilinin etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Erzincan Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
  • Okur, M., & Bahar, H. H. (2010). Learning style of primary education prospective mathematics teachers; states of trait-anxiety and academic success. Procedia Social and Behavioral Science, 2, 3632-3637.
  • Özdoğan, Z. B. (2012). 4MAT öğretim modelinin ilköğretim matematik öğretmenleri tarafından uygulanması sürecinden yansımalar (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Özsoy, N. ve Öztürk, Y. (2004). Onuncu sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ve geometrik düşünme düzeyleri. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 16, 50-63.
  • Öztürk, Z. (2007). Öğrenme stilleri ve 4MAT modeline dayalı öğretimin lise tarih derslerindeki öğrenci başarısına etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Peker, M. (2003). Öğrenme stilleri ve 4MAT yönteminin öğrencilerin matematik tutum ve başarılarına etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Peker, M., Mirasyedioğlu, Ş. ve Yalın, İ. (2003). Öğrenme stillerine dayalı öğretimde 4MAT öğretim modeli. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 1-14.
  • Selden, A., & Selden J. (2007). Overcoming students’ difficulties in learning to understand and construct proofs (Tennessee Technological University, Technical Report). Retrieved from https://www.tntech.edu/files/math/reports/TR_2007_1.pdf
  • Subaşı, S. (2010). Vee diyagramına dayalı öğretimin ilköğretim 8.sınıf öğrencilerinin matematik dersi geometrik cisimlerin yüzey alanları alt öğrenme alanındaki akademik başarılarına etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tatar, E. (2006). İkili işlem kavramı ile ilgili öğrenme güçlüklerinin belirlenmesi ve 4MAT yönteminin başarıya etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Torun, Ö. (2009). Çoklu zekâ destekli kubaşık öğrenme yönteminin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin matematik dersi geometrik cisimler konusundaki başarı ve kalıcılığa etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tsai, H. S. (2004). Learning achievement satisfaction and retention with whole-brainin struction among nursing students at a technology college in Taiwan (Unpublished doctoral dissertation). Idaho State University, Pocatello.
  • Tuna, S. (2008). Resim-iş öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme stilleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(25), 252-261.
  • Ursin, V. D. (1995). Effects of the 4MAT system of ınstruction on achievement, products, and attitudes toward science of ninth-grade students (Unpublished doctoral dissertation). The University of Connecticut, Mansfield.
  • Uyangör, S. M. ve Dikkartın, F. T. (2009). 4MAT öğretim modelinin öğrencilerin erişileri ve öğrenme stillerine etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(2), 178-194.
  • Uysal, F. (2009). İlköğretim 6. sınıf matematik dersi kesirler konusunun öğretiminde 4MAT öğrenme stili modelinin öğrenci başarısına etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • White, H., & Sabarwal, S. (2014). Quasi-experimental design and methods, methodological briefs: impact evaluation 8. Florence: UNICEF Office of Research.
  • Yenilmez, K. ve Çakır, A. (2005). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematik öğrenme stilleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 44, 569-585.
  • Yıldız, Z. (2009). Geometrik cisimlerin yüzey alanları ve hacimleri konularında bilgisayar destekli öğretimin ilköğretim 8. sınıf öğrenci tutumu ve başarısına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 59 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Temel Kösa

Elif Özlem Ardıç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 17 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kösa, T., & Ardıç, E. Ö. (2018). Geometrik Cisimler Konusunun Öğretiminde 4MAT Öğretim Modelinin Etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 9(3), 536-562. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.358637
AMA Kösa T, Ardıç EÖ. Geometrik Cisimler Konusunun Öğretiminde 4MAT Öğretim Modelinin Etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). Aralık 2018;9(3):536-562. doi:10.16949/turkbilmat.358637
Chicago Kösa, Temel, ve Elif Özlem Ardıç. “Geometrik Cisimler Konusunun Öğretiminde 4MAT Öğretim Modelinin Etkisi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 9, sy. 3 (Aralık 2018): 536-62. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.358637.
EndNote Kösa T, Ardıç EÖ (01 Aralık 2018) Geometrik Cisimler Konusunun Öğretiminde 4MAT Öğretim Modelinin Etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 9 3 536–562.
IEEE T. Kösa ve E. Ö. Ardıç, “Geometrik Cisimler Konusunun Öğretiminde 4MAT Öğretim Modelinin Etkisi”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 9, sy. 3, ss. 536–562, 2018, doi: 10.16949/turkbilmat.358637.
ISNAD Kösa, Temel - Ardıç, Elif Özlem. “Geometrik Cisimler Konusunun Öğretiminde 4MAT Öğretim Modelinin Etkisi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 9/3 (Aralık 2018), 536-562. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.358637.
JAMA Kösa T, Ardıç EÖ. Geometrik Cisimler Konusunun Öğretiminde 4MAT Öğretim Modelinin Etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2018;9:536–562.
MLA Kösa, Temel ve Elif Özlem Ardıç. “Geometrik Cisimler Konusunun Öğretiminde 4MAT Öğretim Modelinin Etkisi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 9, sy. 3, 2018, ss. 536-62, doi:10.16949/turkbilmat.358637.
Vancouver Kösa T, Ardıç EÖ. Geometrik Cisimler Konusunun Öğretiminde 4MAT Öğretim Modelinin Etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2018;9(3):536-62.