Üniversite
kampüslerinin eğitim öğretim hizmetlerinin uygun fiziki ortamlarda yapılması ve
başta öğrenciler olmak üzere tüm yararlanıcıların rekreasyon ihtiyaçlarının
karşılanması gibi birçok işlevi bulunmaktadır. Bu nedenle üniversite
yerleşkeleri planlanırken birçok faktör göz önünde bulundurulmalıdır. Bu
çalışmada bir üniversite kampüsünün estetik ve fonksiyonellik bakımından
taşıması gereken temel kriterleri belirlemek, bu kriterlere göre Bingöl
Üniversitesi kampüsünün mevcut durumunu analiz etmek ve kampüs gelişimi
çerçevesinde kullanıcı isteklerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmada
nitel ve nicel araştırma yöntemlerinden yararlanılmış ve veri toplama aracı
olarak anket formu oluşturulmuştur. Anket öğrenci, idari ve akademik
personelden toplam 262 kişiye uygulanmıştır. Yapılan anket çalışmasında
üniversite kampüsünün 23 sorudan oluşan işlevsellik ortalaması 2.39, 12 sorudan
oluşan estetik unsurlar ortalaması 2.37 ve 11 sıfat eşleşmesinden oluşan sıfat
çiftleri ortalaması 2.57 olarak bulunmuştur. Araştırma sonuçları üniversite
kampüsünün birçok bakımdan kullanıcı ihtiyacını karşılayamadığını göstermiştir.
Özellikle sosyal-kültürel faaliyet alanları, hobi alanları, eğitim amaçlı
alanlar ve sportif faaliyet alanları kullanıcılar tarafından yüksek oranlarda
yetersiz bulunmuştur. Sonuç olarak araştırma alanının peyzaj planlama ve
tasarım kriterleri ve kullanıcı istekleri göz önünde bulundurularak
geliştirilmesi önerilmiştir.
Bingöl Üniversitesi estetik ve fonksiyonellik kampüs peyzajı kampüs planlama kullanıcı değerlendirmesi.
The
university campuses have many functions, especially students, such as the
provision of educational services in appropriate physical environments and
meeting the recreation needs of all beneficiaries. For this reason, when
planning university campuses many factors should be considered. In this study,
it is aimed to determine the basic criteria that a university campus should
carry in terms of aesthetics and functionality, to analyze the current
situation of the campus of Bingöl University and to reveal the user requests
within the framework of campus development. Qualitative and quantitative
research methods were used in the study and a questionnaire was created as a
data collection tool. The questionnaire was applied to 262 people from
administrative, academic and administrative staff. In the survey study, the
average of the university campus consisting of 23 questions was 2.39, the
average of the 12 items consisted of 2.37 and 11 adjective matches and the mean
adjective pairs were 2.57. The research results showed that the university
campus cannot meet the needs of the user in many respects. Especially
social-cultural activity areas, hobby areas, educational areas and sporting
activity areas were found to be insufficient by the users. As a result, it has been
proposed to develop the research area by considering landscape planning and
design criteria and user demands.
Bingol University aesthetics and functionality campus landscape campus planning user evaluation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 7 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1 |