Bilgi
ve iletişim teknolojilerinin hızlı gelişim süreci diğer alanlara olduğu gibi
pazarlama disiplinine de önemli katkılarda bulunmaya devam etmektedir.
Özellikle sosyal medyanın internet kullanıcılarının önemli bir kısmı tarafından
yaygın olarak kullanıma başlanmasının bir sonucu olarak pazarlama alanında
yaratıcılığın ön plana çıkarılabildiği, hedef kitle ile interaktif etkileşimi
sağlayan çevrimiçi iletişim kanalları oluşmaya başlamıştır. Bunun sonucunda da
bireyler ile işletmeler arasında etkileşimin güçlenmesinin yanı sıra daha geniş
kitlelere daha kolay bir şekilde ulaşılabilme olanağı doğmuştur. Sosyal medyayı
etkili bir iletişim kanalı olarak kullanabilmenin yolu ise sosyal ağların
inovatif bir biçimde pazarlama stratejilerine adaptasyonundan geçmektedir. Bu
çalışmada, Türkiye’nin dış ticaretinde önemli paya sahip olan otomotiv
sektöründe bir inovatif pazarlama kanalı olarak sosyal medya kullanımı ve bu
kanalların performansını etkileyen faktörler analiz edilmiştir. Bu bağlamda,
teknik, görsel ve kurumsal performans faktörleri temel alınarak sektörde yer
alan işletmelerin Facebook, Twitter ve Instagram hesapları içerik analizi ile
incelenerek bulgular değerlendirilmiştir.
Sosyal Medya Sosyal Medya Ölçeği Pazarlama İletişimi İnovatif İletişim Kanalı Otomotiv Sektörü
Bölüm | MAKALELER |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 22. UPK Ahmet Hamdi İSLAMOĞLU Özel Sayısı |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com