BibTex RIS Kaynak Göster

The Opinions of the Classroom Teachers Towards the 12 – Year – Compulsory Education (4+4+4) Application

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 4, 181 - 202, 01.08.2014

Öz

The aim of this research is to analyze the views and the predictions of the classroom teachers towards the changes in the educational system before the application of the 12–year–compulsory education (4+4+4), the problems that they have encountered after the application, their admirations on the applications and the changes in their opinions. The study was designed according to the scanning model in order to take the opinions of the classroom teachers towards the 12–year–compulsory education both before the application and one year after the application and to compare their opinions. The study group of the research consisted of 23 classroom teachers (7 males and 16 females) that work in Kadıköy, Üsküdar, Ümraniye, Pendik and Sultanbeyli districts in Istanbul. The interview form developed by the researchers was used to collect data. It includes 4 open–ended questions. These questions have the dimensions like the age to start formal education, staging, teaching job and student improvement. According to the results of the study, the classroom teachers indicated regards the 12 –year-compulsory education that (1) the students who start school at the age of 60–66 months are academically less successful than the others and this age gap isn’t appropriate to teach reading and writing since the children at this age aren’t mature enough for attending school; (2) the necessary piloting hasn’t been realized for the application and the substructure isn’t sufficient and a lot of classroom teachers have encountered the norm surplus problem since the fifth grade was taken into the middle school grades; (3) the problem created by the fact that especially younger students and older students are in the same campus will be hindered with this change; (4) the application has caused teachers to deal with the other cases except from teaching and the application has made classroom management difficult; (5) the fact that students meet their branch teachers in the fifth grade will be beneficial in terms of revealing their interest and skills and; (6) the children at the age of 60–66 months have suffered from failure fear, so increasing the progressive differences inside a classroom affect the students’ abilities to express themselves negatively.

Kaynakça

  • Aykaç, N., Kabaran, H., Atar, E. ve Bilgin, H. (2014). İlkokul 1. Sınıf Öğrencilerinin 4+4+4 Uygulaması Sonucunda Yaşadıkları Sorunların Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi (Muğla ili örneği). Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 9/2 Winter 2014, p. 335-348, ANKARA-TURKEY.
  • Doğan, S., Uğurlu, C. T. ve Demir, A. (2014). 4+4+4 Eğitim Sisteminin Okul Paydaşlarına Olumlu ve Olumsuz Etkilerinin Yönetici Görüşlerine Göre İncelenmesi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 13(1):115-138 ISSN: 1303-0094 (http://jss.gantep.edu.tr)
  • Durmuşçelebi, M. ve Bilgili, A. (2014). Yeni (12 Yıllık) Eğitim Sistemi, Karşılaşılan Sorunlar ve Dünyadaki Uygulamalardan Bazılarının İncelenmesi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 9/2 Winter 2014, p. 603-621, ANKARA-TURKEY
  • Eraslan, L. (1999). Japon sosyo-ekonomik yaşamında yükseköğretimin belirleyici rolü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 19(1), 121-139.
  • Erden, M. (1993). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Personel eğitim merkezi yayınları.
  • Ergün Öztürk, E. Ve Uysal, K. (2013). İlkokul 1.sınıf öğrencilerinin okuma– yazma süreçlerinin takvim yaşı yönünden karşılaştırılması. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 8/8 Summer 2013, p. 1041-1054, ANKARA-TURKEY
  • ERG, (2012). 4+4+4’e geçiş. Eylül 2012 bilgi ve politika notları: bilgi notu. İstanbul.
  • Güven, İ. (2012). Eğitimde 4+4+4 ve fatih projesi yasa tasarısı = reform mu? İlköğretim Online, 11 (3), 556-577.
  • Karip, E. (1997). Eğitimde yeniliklerin uygulanmasını etkileyen etkenler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3 (1), 63-82.
  • Külekçi, E. (2013). 4+4+4 eğitim sistemi kapsamında birleştirilmiş sınıf uygulamasına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching Mayıs 2013 Cilt:2 Sayı:2 Makale No:40 ISSN: 2146-9199.
  • MEB, (2012a). 12 yıllık zorunlu
  • eğitime yönelik uygulamalar.
  • http://mevzuat.meb.gov.tr/html/onikiyillik/oniki.html
  • 14/06/2014 tarihinde edinilmiştir. adresinden
  • MEB, (2012b). 12 yıl zorunlu eğitim sorular – cevaplar. Ankara: MEB Yayını.
  • Örs, Ç., Erdoğan, H. ve Kipici, K. (2013). Eğitim Yöneticileri Bakış Açısıyla 12 Yıllık Kesintili Zorunlu Eğitim Sistemi: Iğdır Örneği. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi No. 4, Ekim 2013: 131-154
  • Özel İhtisas Komisyonu Raporu, (2009). Eğitim: okulöncesi, ilk ve ortaöğretim. Dokuzuncu kalkınma planı; 2007-2013. T. C. Başbakanlık, devlet planlama teşkilatı. Ankara.
  • Resmi Gazete. (1997). İlköğretim ve eğitim kanunda değişiklik yapılması hakkındaki kanun. http://www.resmigazete.gov.tr/arsiv/23084.pdf adresinden 14/07/2014 tarihinde edinilmiştir.
  • Yılmaz, T. (2006). Yenilenen 5. sınıf matematik programı hakkında öğretmen görüşleri (Sakarya ili örneği). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Sakarya.
  • Yılmaz, N., Taşçı, G., Fidan, M. ve Nurlu, Ö. (2014). 4+4+4 Sistem Değişikliğinin İlk Yılında İlkokul Birinci Sınıflardaki Durum: Sorunlar ve İhtiyaçlar (Erzincan Örneği). Eğitim bilimleri araştırmaları dergisi, uluslararası e-dergi. Cilt 4, özel sayı. 1 Nisan.

Sınıf Öğretmenlerinin 12 Yıllık (4+4+4) Zorunlu Eğitime İlişkin Uygulama Öncesi Ve Bir Yıl Sonrası Görüşleri

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 4, 181 - 202, 01.08.2014

Öz

Bu araştırmanın amacı; 12 yıllık (4+4+4) zorunlu eğitime yönelik sınıf öğretmenlerinin uygulama öncesinde eğitim sistemindeki değişimlere bakışını ve öngörülerini, uygulama sonrasında da uygulamada karşılaştıkları sorunları, uygulamaya yönelik beğenilerini ve görüşlerindeki değişimleri belirlemektir. Araştırma, sınıf öğretmenlerinin uygulama başlamadan önce ve uygulamanın birinci yılı sonunda 12 yıllık (4+4+4) zorunlu eğitime yönelik görüşlerini almak ve bu görüşleri karşılaştırmak amacıyla tarama modeline göre desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ili Kadıköy, Üsküdar, Ümraniye, Pendik, Sultanbeyli ilçelerinde görev yapan toplam 23 (7 erkek, 16 kadın) sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formu 4 açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Bu sorular, eğitim-öğretime başlama yaşı, kademelendirme, öğretmenlik mesleği ve öğrenci gelişimi boyutlarını içermektedir. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenleri 12 yıllık (4+4+4) zorunlu eğitime yönelik: 1) İlkokula 60-66 aylıkken başlayan öğrencilerin akademik başarılarının diğer öğrencilere göre daha düşük olduğu, özellikle okuma ve yazmayı öğrenme süreci açısından bu yaş aralığının uygun olmadığı ve bu yaş aralığındaki çocukların okul olgunluğu açısından yeterli olmadıklarını, 2) Uygulama için gerekli pilot uygulamanın yapılmadığı ve alt yapının yetersiz olduğunu, özellikle beşinci sınıfın ortaokul kademesine alınması ile birçok sınıf öğretmenin norm fazlası duruma düştüğünü, 3) Özellikle küçük yaştaki çocuklarla büyük yaştaki çocukların aynı kampüs içinde yer almalarının yarattığı sorunun yapılan bu değişiklikle engelleneceğini, 4) Sınıf yönetiminin zorlaşması ve öğretim hizmeti dışındaki durumlarla uğraşılmasına neden olduğu, 5) Öğrencilerin beşinci sınıfta branş öğretmenleriyle tanışmalarının onların ilgi ve yeteneklerinin ortaya çıkmasında faydalı olacağını ve 6) 60-66 aylık çocuklarda başaramama korkusu oluştuğu be nedenle sınıf içinde gelişimsel farklılıklarının artmasının öğrencilerin kendilerini ifade etmelerini olumsuz etkilediğini belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Aykaç, N., Kabaran, H., Atar, E. ve Bilgin, H. (2014). İlkokul 1. Sınıf Öğrencilerinin 4+4+4 Uygulaması Sonucunda Yaşadıkları Sorunların Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi (Muğla ili örneği). Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 9/2 Winter 2014, p. 335-348, ANKARA-TURKEY.
  • Doğan, S., Uğurlu, C. T. ve Demir, A. (2014). 4+4+4 Eğitim Sisteminin Okul Paydaşlarına Olumlu ve Olumsuz Etkilerinin Yönetici Görüşlerine Göre İncelenmesi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 13(1):115-138 ISSN: 1303-0094 (http://jss.gantep.edu.tr)
  • Durmuşçelebi, M. ve Bilgili, A. (2014). Yeni (12 Yıllık) Eğitim Sistemi, Karşılaşılan Sorunlar ve Dünyadaki Uygulamalardan Bazılarının İncelenmesi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 9/2 Winter 2014, p. 603-621, ANKARA-TURKEY
  • Eraslan, L. (1999). Japon sosyo-ekonomik yaşamında yükseköğretimin belirleyici rolü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 19(1), 121-139.
  • Erden, M. (1993). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Personel eğitim merkezi yayınları.
  • Ergün Öztürk, E. Ve Uysal, K. (2013). İlkokul 1.sınıf öğrencilerinin okuma– yazma süreçlerinin takvim yaşı yönünden karşılaştırılması. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 8/8 Summer 2013, p. 1041-1054, ANKARA-TURKEY
  • ERG, (2012). 4+4+4’e geçiş. Eylül 2012 bilgi ve politika notları: bilgi notu. İstanbul.
  • Güven, İ. (2012). Eğitimde 4+4+4 ve fatih projesi yasa tasarısı = reform mu? İlköğretim Online, 11 (3), 556-577.
  • Karip, E. (1997). Eğitimde yeniliklerin uygulanmasını etkileyen etkenler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3 (1), 63-82.
  • Külekçi, E. (2013). 4+4+4 eğitim sistemi kapsamında birleştirilmiş sınıf uygulamasına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching Mayıs 2013 Cilt:2 Sayı:2 Makale No:40 ISSN: 2146-9199.
  • MEB, (2012a). 12 yıllık zorunlu
  • eğitime yönelik uygulamalar.
  • http://mevzuat.meb.gov.tr/html/onikiyillik/oniki.html
  • 14/06/2014 tarihinde edinilmiştir. adresinden
  • MEB, (2012b). 12 yıl zorunlu eğitim sorular – cevaplar. Ankara: MEB Yayını.
  • Örs, Ç., Erdoğan, H. ve Kipici, K. (2013). Eğitim Yöneticileri Bakış Açısıyla 12 Yıllık Kesintili Zorunlu Eğitim Sistemi: Iğdır Örneği. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi No. 4, Ekim 2013: 131-154
  • Özel İhtisas Komisyonu Raporu, (2009). Eğitim: okulöncesi, ilk ve ortaöğretim. Dokuzuncu kalkınma planı; 2007-2013. T. C. Başbakanlık, devlet planlama teşkilatı. Ankara.
  • Resmi Gazete. (1997). İlköğretim ve eğitim kanunda değişiklik yapılması hakkındaki kanun. http://www.resmigazete.gov.tr/arsiv/23084.pdf adresinden 14/07/2014 tarihinde edinilmiştir.
  • Yılmaz, T. (2006). Yenilenen 5. sınıf matematik programı hakkında öğretmen görüşleri (Sakarya ili örneği). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Sakarya.
  • Yılmaz, N., Taşçı, G., Fidan, M. ve Nurlu, Ö. (2014). 4+4+4 Sistem Değişikliğinin İlk Yılında İlkokul Birinci Sınıflardaki Durum: Sorunlar ve İhtiyaçlar (Erzincan Örneği). Eğitim bilimleri araştırmaları dergisi, uluslararası e-dergi. Cilt 4, özel sayı. 1 Nisan.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bülent Özden Bu kişi benim

Remzi Kılıç Dursun Aksu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Özden, B., & Aksu, R. K. D. (2014). Sınıf Öğretmenlerinin 12 Yıllık (4+4+4) Zorunlu Eğitime İlişkin Uygulama Öncesi Ve Bir Yıl Sonrası Görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(4), 181-202. https://doi.org/10.12780/UUSBD450

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr