Son yıllarda
önemi giderek artan bir kavram olan sosyal girişimcilik oldukça eski bir
çalışma alanı olarak dikkat çekmektedir. Girişimcilik kavramı içinde yer alan
ancak girişimciliğin sosyal özelliklerine ve toplumsal faydalarına odaklanan
sosyal girişimcilik ile ilgili hem Dünya’da hem de Türkiye’de örnekler giderek
artmaktadır. Sosyal problemleri çözme ile ilişkilendirilen sosyal girişimciler,
toplumdaki pek çok farklı soruna sürdürülebilir çözümler bulan, sosyal misyona
sahip, fırsatların peşinde koşan ve yenilik yapan dönüşüm ajanları olarak etki
yaratmaktadır. Toplumsal dönüşüm sağlama açısından önemli bir potansiyele sahip
olan sosyal girişimcilerin özelliklerinin belirlenmesi önemlidir. Bu
motivasyondan hareketle çalışmada sosyal girişimcilik olgusu kadın girişimciler
açısından ele alınarak kadın sosyal girişimcilerin profilleri incelenmekte ve
profillerin literatürde sosyal girişimciler ile ilişkilendirilen özelliklerle
benzerlik gösterip göstermediği belirlenmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: -IASOS Özel Sayısı- |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr