BibTex RIS Kaynak Göster

Consumer Preferences Towards Frozen Food Products: Case of Izmir Province

Yıl 2010, Cilt: 47 Sayı: 3, 211 - 221, 01.09.2010

Öz

Kaynakça

  • AFFI, 2006. AFFI Research Gauges Consumers’ Thoughts on ‘What’s New’ in Frozen Foods (http:www6.lexisnexis.com).
  • Aksoy, Ş., 1996. İstanbul’da Dondurulmuş Gıda Tüketim Eğilimleri, T.Ü. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Yayınları, Genel Yayın No: 100, Tekirdağ.
  • Datamonitor, 2005. Global Frozen Food, Industry Profile, Reference Code: 0199-2236.
  • Ege İhracatçı Birlikleri Kayıtları, 2008. İzmir.
  • Mojduszka, Eliza M., Caswell, Julie A., Harris, J. Michael, 2001, “Consumer Choice of Food Products and the Implications for Price Competition and Government Policy”, Agribusiness, Vol. 17 (1), pp. 81-104.
  • Mojduszka, Eliza M., Everett, Rachel M., 2005. Determinants of Consumer Choices of Prepared Frozen Meals and Salted Snacks Over Time, Selected Paper Prepared for Presentation at the 2005 Annual Meeting of the American Agricultural Economics Association, July 24-27, Providence, Rhode Island.
  • Newbold, P., 1995. Statistics For Business and Economics, Prentice Hall International Editions.
  • TÜIK, 2000, Nüfus İstatistikleri (http://www. tuik.gov.tr)
  • Vuruş, H., 1997. Dondurulmuş Gıda Tüketimi ve Tüketimi Belirleyen Sosyo-Ekonomik Faktörler: Adana İlinde Bir Yatay Kesit Çalışması, Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tarım Ekonomisi Anabilim Dalı (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi), Adana.

Dondurulmuş Gıda Ürünlerine Yönelik Tüketici Tercihleri: İzmir İli Örneği

Yıl 2010, Cilt: 47 Sayı: 3, 211 - 221, 01.09.2010

Öz

B u çalışmada, İzmir ilinde tüketicilerin dondurulmuş gıda ürünlerine yönelik tüketim desenleri, eğilimleri ve satın alma davranışları incelenmiştir. Araştırmanın ana materyalini oransal örnek hacmi yöntemiyle belirlenen 271 tüketici ile yapılan anketler oluşturmuştur. Dondurulmuş gıda satın alan tüketicilerin dondurulmuş gıda tüketmelerinde en önemli gördükleri nedenler hazırlama kolaylığı ve zaman tasarrufu sağlaması olarak saptanmıştır. Dondurulmuş gıda satın almayan tüketiciler ise her mevsim ve her çeşit taze ürün bulabilmeleri nedeniyle dondurulmuş ürün tüketmeyi tercih etmediklerini belirtmişlerdir. Dondurulmuş ürünlere yönelik tanıtım, reklâm, promosyon gibi kampanyaların yapılmasının talebin arttırılmasında önemli olacağı sonucuna varılmıştır. Dondurulmuş gıdalara yönelik talebi arttırıcı çalışmaların hedeflenecek kitlenin ihtiyaçlarına, isteklerine ve alışkanlıklarına göre şekillendirilmesinin gerekliliği vurgulanmıştır

Kaynakça

  • AFFI, 2006. AFFI Research Gauges Consumers’ Thoughts on ‘What’s New’ in Frozen Foods (http:www6.lexisnexis.com).
  • Aksoy, Ş., 1996. İstanbul’da Dondurulmuş Gıda Tüketim Eğilimleri, T.Ü. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Yayınları, Genel Yayın No: 100, Tekirdağ.
  • Datamonitor, 2005. Global Frozen Food, Industry Profile, Reference Code: 0199-2236.
  • Ege İhracatçı Birlikleri Kayıtları, 2008. İzmir.
  • Mojduszka, Eliza M., Caswell, Julie A., Harris, J. Michael, 2001, “Consumer Choice of Food Products and the Implications for Price Competition and Government Policy”, Agribusiness, Vol. 17 (1), pp. 81-104.
  • Mojduszka, Eliza M., Everett, Rachel M., 2005. Determinants of Consumer Choices of Prepared Frozen Meals and Salted Snacks Over Time, Selected Paper Prepared for Presentation at the 2005 Annual Meeting of the American Agricultural Economics Association, July 24-27, Providence, Rhode Island.
  • Newbold, P., 1995. Statistics For Business and Economics, Prentice Hall International Editions.
  • TÜIK, 2000, Nüfus İstatistikleri (http://www. tuik.gov.tr)
  • Vuruş, H., 1997. Dondurulmuş Gıda Tüketimi ve Tüketimi Belirleyen Sosyo-Ekonomik Faktörler: Adana İlinde Bir Yatay Kesit Çalışması, Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tarım Ekonomisi Anabilim Dalı (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi), Adana.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zerrin Kenanoğlu Bektaş Bu kişi benim

Bülent Miran Bu kişi benim

Özlem Karahan Uysal Bu kişi benim

Cihat Günden Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2010
Gönderilme Tarihi 25 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 47 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bektaş, Z. K., Miran, B., Uysal, Ö. K., Günden, C. (2010). Dondurulmuş Gıda Ürünlerine Yönelik Tüketici Tercihleri: İzmir İli Örneği. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 47(3), 211-221.

      27559           trdizin ile ilgili görsel sonucu                 27560                    Clarivate Analysis ile ilgili görsel sonucu            CABI logo                      NAL Catalog (AGRICOLA), ile ilgili görsel sonucu             EBSCO Information Services 

                                                       Creative Commons Lisansı This website is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License.