Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“Lütfen Anneme İyi Bak” Bağlamında Korece Öğretiminde Yazınsal Eser Kullanımı Üzerine Bir Deneme

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 94 - 109, 31.07.2019

Öz

Bir toplumu tanımanın pek çok farklı yolu vardır. Bu yollardan birisi olan edebi eserler, özellikle yabancı dil sınıflarında öğrencinin dil gelişimine katkı sağlamanın yanı sıra kültürünü de daha doğal bir şekilde kavramasına yardımcı olmaktadır. Öğrenci edebi eserlerde geçen ifadeler ile hem hedef dili kolay bir şekilde edinme hem de hedef kültürdeki toplumun düşünce tarzı ve ifade şeklini anlama fırsatı elde etmiş olur. Ders ortamında kullanılacak edebi eser seçiminde eserin hedef kültürü ne derece yansıttığı, üzerine yoğun şekilde düşünülmesi gereken hususların başında gelmektedir. Budizm, Konfüçyanizm gibi inanç ve öğretilerden ciddi şekilde etkilenmiş Kore kültüründe, kadının toplumdaki yeri ve görevleri, geleneksel ayinler, Korelilerin yeme alışkanlıkları gibi temel ögeleri içerisinde zengin bir şekilde barındıran Shin Kyung Sook’un “Lütfen Anneme İyi Bak” adlı çalışması yabancı dil sınıflarında öğrencinin istifade edebileceği önemli yapıtlardandır. Öğrenciler bu eser aracılığı ile Korece kullanım becerilerini kültürel özellikler üzerinden de uygulama ve geliştirme olanağı bulabilecektir. Bu çalışmada, Korece öğretiminde öğrencilere kullanım örneği olarak bazı kültürel unsurlar ele alınmış, bu unsurların özellikleri incelenerek öğretim ortamında kullanılabilecek olanlara yer verilmiştir.

Kaynakça

  • ALTUNDAĞ, P., Shin Kyun Sook’un Lütfen Anneme İyi Bak Adlı Romanında Kadın Olgusu, Ankara Üniversitesi DTCF Dergisi, cilt/volüme 53, sayı 2, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2014.
  • DEMİREL, Ö., Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı, Pegem Akademi, Baskı: 22, Ankara, 2015.
  • NİSBETT, R. E., Düşüncenin Coğrafyası, (Çev. Gül Çağalı Güven), Varlık Yayınları, İstanbul, Haziran, 2017.
  • SHİN, D., Ommarıl Butahhaee Soseolgyoyukceok Iymiwa Kyoyuk Bangan, Sangmyeong Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, 2014.
  • SHİN, K., Lütfen Anneme İyi Bak,( Çev. Belgin Selen Haktanır Us), Doğan Egmont Yayıncılık, İstanbul, 2011.
  • YUN, Y., Munhakıl Tonhan Hanguge Gachimunhwa Kyoyuk Bangan-Shin Kyunk Sooke Ommarıl Butakhaerıl Junshimıro-, Horizontal and Vertical Individualism and Collectivism, Journal of Personality and Social Psychology, 74 (1), 2014.
  • İnternet kaynağı: https://www.hofstede-insights.com/product/compare-countries/

A Case Study On Usage of Literature in Korean Teaching in The Context Of “Please Look After Mom”

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 94 - 109, 31.07.2019

Öz

Kaynakça

  • ALTUNDAĞ, P., Shin Kyun Sook’un Lütfen Anneme İyi Bak Adlı Romanında Kadın Olgusu, Ankara Üniversitesi DTCF Dergisi, cilt/volüme 53, sayı 2, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2014.
  • DEMİREL, Ö., Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı, Pegem Akademi, Baskı: 22, Ankara, 2015.
  • NİSBETT, R. E., Düşüncenin Coğrafyası, (Çev. Gül Çağalı Güven), Varlık Yayınları, İstanbul, Haziran, 2017.
  • SHİN, D., Ommarıl Butahhaee Soseolgyoyukceok Iymiwa Kyoyuk Bangan, Sangmyeong Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, 2014.
  • SHİN, K., Lütfen Anneme İyi Bak,( Çev. Belgin Selen Haktanır Us), Doğan Egmont Yayıncılık, İstanbul, 2011.
  • YUN, Y., Munhakıl Tonhan Hanguge Gachimunhwa Kyoyuk Bangan-Shin Kyunk Sooke Ommarıl Butakhaerıl Junshimıro-, Horizontal and Vertical Individualism and Collectivism, Journal of Personality and Social Psychology, 74 (1), 2014.
  • İnternet kaynağı: https://www.hofstede-insights.com/product/compare-countries/
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

M. Ertan Gökmen

Medine Pala

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gökmen, M. E., & Pala, M. (2019). “Lütfen Anneme İyi Bak” Bağlamında Korece Öğretiminde Yazınsal Eser Kullanımı Üzerine Bir Deneme. Doğu Asya Araştırmaları Dergisi, 2(2), 94-109.

Doğu Asya Araştırmaları Dergisi (DAAD) I 2021 I abdurresit.karluk@hbv.edu.tr I

Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivatives 4.0 (CC BY-NC-ND 4.0) International License.