Kokunun sembolik değerleri ve
anlamları bulunmaktadır. Bu açıdan insanın beş duyusundan biri olan koku
kültürel yapıyla ilişkili bir görünüm sunmaktadır. Koku ve kültür kesişiminde
sadece iyi kokan bir ürün olmaktan daha fazlasını ifade eden parfümler reklamlara
da konu olmaktadır. Parfüm reklamları çoğu zaman ürün ile ürünün temsil ettiği
anlamlar arasındaki ilişkiyi çeşitli semboller üzerinden inşa etmektedir.
Görsel içeriklerin öne çıktığı bu reklamlarda ürünün içerdiği vaat birtakım
anlamlar üzerinden reklamın iletişimsel pratiğine dahil olmaktadır. Parfüm
reklamlarını temel alan bu çalışmanın amacı parfüm reklamlarını ürünün nasıl
sunulduğu, görsel sembolizm, aktarılan baskın değer ve reklamdaki yaratıcı
strateji kategorileri açısından incelemektir. Araştırma sonuçları parfüm
reklamlarında ürünün daha çok “kişi /
kişiler ile birlikte sembolik bir ortamda” sunulduğunu ve bu reklamlarda en
fazla yer verilen görsel sembolizm unsurunun “sihir” ve “kişiselleştirme” olduğunu
ortaya koymuştur. İncelenen reklamlarda en fazla aktarılan baskın değerlerin
“bireysellik” ve “romantizm” olduğu; yaratıcı strateji açısından ise “duygusal
strateji”nin öne çıktığı belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 4 |