Research Article
BibTex RIS Cite

ÖĞRENEN TOPLUMLARA DOĞRU AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM POLİTİKALARINDA YAŞAM BOYU ÖĞRENME

Year 2005, , 87 - 98, 01.01.2005
https://doi.org/10.1501/Avraras_0000000033

Abstract

Yaşam boyu öğrenme, örgün-yaygın her türlü eğitim faaliyetini kapsayan çok geniş bir kavramdır. Avrupa Birliği Komisyonu ’nun 2000 yılında Yaşam Boyu Öğrenme Memorandumu ’nu kabul ederek bu metnin hayata geçirilmesini tüm üye devletlerde ve aday ülkelerde tartışmaya açmasının yaşam boyu öğrenmenin gelişiminde olumlu bir rolü olduğu düşünülmektedir. Avrupa Birliği, yaşam boyu öğrenmeyi, "bilgi, beceri ve yeterliliği geliştirmek amacıyla belirli bir süreyle yapılan eğitim faaliyetlerinin tümü " şeklinde tanımlamaktadır.
Yaşam boyu öğrenme istihdamla ilgili amaçlar kadar bireysel, vatandaşlık ve sosyal amaçları da kapsar. Formal eğitim sistemi içinde ve dışında farklı çevrelerde olabilir. Yaşam boyu öğrenme, insana ve bilgiye yatırımın artmasını, bilgisayar okuryazarlığı dâhil olmak üzere temel becerilerin edinilmesinin desteklenmesini ve yenilik için fırsatların genişletilmesini, öğrenmenin daha esnek formlarını içerir. Bu amaç, bireylerin yüksek kalitedeki öğrenme olanaklarına ve farklı öğrenme yaşantılarına eşit ve açık olarak ulaşmasının sağlanması içindir. Eğitim sistemi buna ulaşmada anahtar role sahiptir.

References

  • ÖĞRENEN TOPLUMLARA DOĞRU AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM POLİTİKALARINDA YAŞAM BOYU ÖĞRENME
Year 2005, , 87 - 98, 01.01.2005
https://doi.org/10.1501/Avraras_0000000033

Abstract

References

  • ÖĞRENEN TOPLUMLARA DOĞRU AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM POLİTİKALARINDA YAŞAM BOYU ÖĞRENME
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Sevgi Turan This is me

Sevgi Turan This is me

Publication Date January 1, 2005
Submission Date January 1, 2005
Published in Issue Year 2005

Cite

Chicago Turan, Sevgi, and Sevgi Turan. “ÖĞRENEN TOPLUMLARA DOĞRU AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM POLİTİKALARINDA YAŞAM BOYU ÖĞRENME”. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi 5, no. 1 (January 2005): 87-98. https://doi.org/10.1501/Avraras_0000000033.