Türk Parlamentosu 2012 yılında Ombudsmanlık Kurumu kurulmasına dair bir Kanun kabul etmiştir. Mart 2013’te Türkiye-Avrupa Birliği entegrasyonu sürecinin bir parçası olarak Türk Ombudsmanlık Kurumu OK Ankara’da faaliyete başlamıştır. OK kamu idarelerinin işlemlerine karşı yapılacak başvuruları incelemekle görevlendirilmiştir. Bu kurumun kurulması, AB ile yapılan müzakerelerde Katılım Ortaklığı’nın gereklerinden birisinin yerine getirilmesi açısından önemli ve kritik bir adım olmuştur. Bu makale, Türk ombudsmanlık modelinin analizini etmektedir. Makalede, Kurumun normatif olarak hukuki yetkileri ile zayıf ve güçlü yanları ile reform ihtiyacı analiz edilmektedir. Makalede, Kurum Başdenetçisi ile Denetçilerin seçilmesi, kurumun kurulması süreci ve bu bağlamda Kurum mevzuatının yasal çerçevesi, yapısal özellikleri, temel nitelikleri ve mevzuatın kapsamı ile yapılacak inceleme sonucunda tanınan yasal çareler de izah edilmektedir
The Turkish Parliament in 2012 adopted a law establishing an Ombudsman Institution OI . In March, 2013, a modern Turkish OI Kamu Denetçiliği Kurumu became operational in Ankara, as a part of the Turkish-European Union EU rapprochement process. It is crucial and important step forward for the country, as it fulfilled one of the requirements for the Accession Partnership, and contributed to the monitoring of public administration. The OI could be responsible for handling petitions in public administrations. This article sets out an analysis of the Turkish ombudsman model. It describes the normative competences and analyses the strengths and weakness of the OI in Turkey and the need for reform. It explains the underwent procedure on establishment of the institution and appointment of the Chief Ombudsman and Ombudspersons
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2015 |
Submission Date | January 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 14 Issue: 1 |