The European Union has long been criticized for its lack of democratic legitimation. Most of the scholarly work on the democratic deficit in the EU focuses on the institutional remedies such as empowering the European Parliament as the only directly democratically legitimized European decision-making Body, ensuring the transparency of the working methods of the EU institutions and simplifying the decision-making mechanism. The main aim of this article is to explore the origins of the democratic deficit in the EU, with a view to clar ıfy the impossibility of enhancing democratic legitimation in Europe through institutional means. Rather than seeing the institutional solutions as a panacea, the underlying assumption of this article is that the democratic character of the European political system depends on its capacity to achieve the European peoples' goals and solve their problems.
Avrupa Birliği, demokratik olmamasından dolayı uzun zamandır eleştiriyor meşrulaştırma. AB’de Demokratik bütçe açığı üzerinde yürütülen bilimsel çalışmaların çoğu, Avrupa Parlamentosunu güçlendirmek gibi kurumsal çözümler doğrudan demokratik olarak Avrupa karar verme organını meşrulaştırdı, AB kurumlarının çalışma yöntemlerinin şeffaflığı ve basitleştirilmesi karar verme mekanizması. Bu makalenin ana amacı, kökenlerini araştırmaktır. AB’de demokratik bir eksiklik var. Avrupa'da kurumsal yollarla demokratik meşruiyet. Görmek yerine Bu makalenin altında yatan varsayım, her derde deva olarak kurumsal çözümler. Avrupa siyasi sisteminin demokratik siyasi karakteri, onun kapasitesine bağlıdır. Avrupalı halkların hedeflerine ve sorunlarına ulaşmak.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2002 |
Submission Date | January 1, 2003 |
Published in Issue | Year 2002 Volume: 2 Issue: 4 |
Ankara Review of European Studies (ARES) is licenced under the Creative Commons License of CC BY-NC-ND license.