The aim of this article is to explore whether the European Union (EU) has adapted its trade strategy to the emerging needs and challenges in the post-pandemic era. Comparing the EU’s new trade strategy document ‘Trade Policy Review’ with the previous one ‘Trade for All’, the study demonstrates that the EU reformulated its trade strategy to tackle the present challenges. Using text mining techniques with R programming language, two trade strategy documents were analyzed separately and comparatively. The findings reveal that the priorities of the current trade agenda are
economy, sustainability, and global actions. Compared with the previous document, the emphasis on sustainability and digitalization is much stronger in the Trade Policy Review. Besides, resilience and transition seem to be relatively new areas of focus.
Bu makalenin amacı, Avrupa Birliği (AB)'nin, ticaret stratejisini, pandemi sonrası dönemde ortaya çıkan ihtiyaç ve zorluklara göre uyarlayıp uyarlamadığını araştırmaktır. AB'nin yeni ticaret stratejisi belgesi "Ticaret Politikası İncelemesi" ile önceki strateji belgesi "Herkes için Ticaret"i karşılaştıran çalışma, AB'nin mevcut zorlukların üstesinden gelmek için ticaret stratejisini yeniden formüle ettiğini
göstermektedir. Çalışmada, R programlama dili ile metin madenciliği teknikleri kullanılarak, iki ticaret stratejisi belgesi ayrı ayrı ve karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Bulgular, mevcut ticaret politikası gündeminin önceliklerinin, ekonomi, sürdürülebilirlik ve küresel eylemler olduğunu göstermektedir. Önceki strateji belgesine kıyasla, Ticaret Politikası İncelemesinde, sürdürülebilirlik ve dijitalleşme konularına yapılan vurgu çok daha güçlüdür. Dayanıklılık ve geçiş ise nispeten yeni odak alanları gibi görünmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Political Science |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2022 |
Submission Date | December 2, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 21 Issue: 2 |
Ankara Review of European Studies (ARES) is licenced under the Creative Commons License of CC BY-NC-ND license.