Bu çalışmanın amacı AB’nin medya okuryazarlığı politikalarını ve mevzuatını değerlendirerek, Avrupa Birliği’nin bu alandaki eğilimlerini araştırmaktır. Çalışmada belgesel tarama yapılarak birincil kaynaklardan yararlanılmıştır. Çalışmada ulaşılan bazı sonuçlar şunlardır: AB 2007 yılından bu yana, Üye Devletler’in medya okuryazarlığı konusundaki gelişimlerini takip etmek ve bu konudaki iyi uygulamaları teşvik etmek üzere hukukî önlemler almıştır. 2018 yılında Görsel-İşitsel Medya Hizmetleri Yönergesinde yapılan değişiklik ile geleneksel medyanın yanı sıra, video paylaşım sitelerine de medya okuryazarlığı konusunda sorumluluk yüklenmiştir. Avrupa Birliği’nin son yıllarda, medya okuryazarlığı kapsamında özellikle dezenformasyonla mücadeleye yönelik çalışmalara ağırlık verdiği görülmektedir.
Avrupa Birliği AB Medya Okuryazarlığı Politikası Dezenformasyon Görsel İşitsel Medya Hizmetleri Yönergesi GİMHY
The aim of this study is to evaluate the media literacy policies and legislation of the EU and to investigate the tendencies of the European Union in this field. In the study, a documentary scanning was conducted and primary sources were utilized. Some of the results reached in the study as follows: Since 2007, the EU has taken legal measures to monitor the development of Member States on media literacy and to promote good practices in this regard. In 2018, with the amendment made to the Audio-Visual Media Services Directive, video-sharing sites, as well as traditional media, were given responsibility regarding media literacy. In recent years, the European Union has been leaning towards efforts aimed at combating disinformation, especially within the scope of media literacy.
Audiovisual Media Services Directive AVMSD European Union Disinformation EU Media Literacy Policy
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | European Union |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | July 15, 2023 |
Publication Date | July 21, 2023 |
Submission Date | September 21, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 22 Issue: 1 |