Türkiye, Suriye’den göç eden milyonlarca bireye ev sahipliği yapmaktadır. Göçmenler ülkeye ve kültüre uyum noktasında çeşitli uyum problemleri yaşayabilmektedir. Göçmenlerin ülkeye uyumunu zorlaştıran faktörlerden biri de onlara yönelik olumsuz tutum ve davranışlar olabilmektedir. Mevcut çalışmada çocuklarını geleceğe hazırlayan, onların tutum ve davranışlarını şekillendirmede etkin rol oynayan ebeveynlerin, Suriyeli göçmenlere yönelik genel tutumlarının yanı sıra çocuklarının Suriyeli göçmenlerle eğitim alanındaki temasına ilişkin tutumlarını incelemek amaçlanmıştır. Ek olarak ebeveynlerin, çocuklarıyla empati ve farklılıklara saygı konuları hakkında iletişime geçme düzeylerini değerlendirmek amaçlanmıştır. Bu doğrultuda Mersin’de ikamet eden ve ilköğretim/ortaöğretime devam eden bir çocuğu olan doksan dokuz katılımcıdan veri toplanmıştır. Katılımcılara Kişisel Bilgi Formu, Sosyal Mesafe Ölçeği, Duygu Termometresi, Suriyeli Mültecilere Yönelik Tutum Ölçeği ve farklılıklara saygı ve empati ölçümünü içeren bir anket formu uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre ebeveynlerin Suriyeli göçmenlere yönelik genel tutumları görece olumsuzdur. Ebeveynler, çocuklarının göçmen bir sınıf arkadaşı olmasından yüksek düzeyde memnuniyet duymamasına rağmen; çocuklarını uyum sorunu yaşayan arkadaşlarına destek olmaya teşvik ettikleri belirlenmiştir. Son olarak ebeveynlerin, çocuklarıyla farklılıklara saygı ve empati konularına ilişkin iletişime geçme düzeylerinin yüksek olduğu bulunmuştur. Elde edilen bulgular ilgili literatür ışığında tartışılmış ve ebeveynlerin bu konuya ilişkin tutumlarını geliştirmek için çözüm önerileri sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Psychology |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 2 Issue: 2 |