The objective of this study is to examine "Let Me Tell a Story Now..." by Bessie Head, specifically focusing on the social field and habitus that the Colored characters in the story experience through the method of close reading. A working-class family, Ma and her unnamed husband are the main characters in the story. Their brief vacation planned to Durban, populated by Black Africans, exposes their anxiety regarding their identity and sense of belonging. Thus, they focus on the distinction between the interconnected forms of capital that shape their identities and those of people in Durban. It becomes a test when they start to worry about how they will interact with people from different socioeconomic backgrounds with distinct habits, lifestyles, dispositions, languages, and emotions. All the characters in the story feel that venturing beyond their social circle is a certain path to their own downfall, so none of them ever dares to exit. Based on this, I argue that the characters' subjective experiences in a social field, along with the specific quantity and type of capital supplied to them, basically form their habitus and affect their sense of identity and belonging. It is because the characters' ability to survive depends on the particular type and quantity of capital they encounter in their social standing to the point where they develop attachments to and associations with those forms of capital, which ultimately become ingrained in their identities, thoughts, and emotions. Consequently, in this study, I build on Pierre Bourdieu's concept of field and habitus by using close reading techniques to investigate the characters’ experiences of leaving their social spheres.
Bu araştırmanın amacı, Bessie Head'in "Şimdi Bir Hikâye Anlatayım..." adlı eserini, hikayedeki karakterlerin deneyimlediği sosyal alan ve habitus kavramları üzerinden yakın okuma tekniği ile analiz etmektir. Hikâyenin ana karakterleri olan Ma ve isimsiz kocası, siyahi ırk kategorisinde işçi sınıfı bir ailedir. Ağırlıklı olarak siyah Afrikalıların yaşadığı Durban'a planladıkları kısa tatil, kimlikleri ve aidiyet duygularıyla ilgili kaygılarını açığa çıkarır. Bu sayede kimliklerini ve aidiyet duygularını oluşturan iç içe geçmiş sermaye türlerine (kültürel, sosyal, ekonomik ve sembolik sermaye) işaret ederek Durban’da yaşayan farklı sosyal sınıfa ait insanların sahip olduğu farklı kimlikler üzerine düşünürler. Böylece kendilerinin ve Durban'daki farklı sosyal pozisyona sahip insanların kimliklerini şekillendiren birbirine bağlı sermaye biçimleri arasındaki ayrımın farkına varırlar. Farklı sosyoekonomik kökenden gelen, farklı alışkanlıklara, yaşam tarzlarına, eğilimlere, dillere ve duygulara sahip insanlarla nasıl etkileşime girecekleri konusunda endişelenmeye başladıklarında bu planlanan seyehat bir sınava dönüşür. Hikayedeki tüm karakterler, sosyal çevrelerinin dışına çıkmanın ilmek ilmek inşa ettikleri kimliğin yıkılışına neden olacağını düşünür, bu yüzden hiçbiri çıkmaya cesaret edemez. Buradan yola çıkarak, karakterlerin toplumsal bir alandaki öznel deneyimlerinin, onlara sağlanan belirli miktar ve türdeki sermaye ile birlikte temel olarak habituslarını oluşturduğunu ve kimlik ve aidiyet duygularını etkilediğini iddia ediyorum. Bunun nedeni, karakterlerin hayatta kalma yeteneklerinin, sosyal konumlarında karşılaştıkları sermayenin belirli türüne ve miktarına bağlı olması ve karakterlerin bu sermaye biçimlerine bağlılıklar ve özdeşleşme geliştirmeleridir. Nihayetinde, deneyimlenen sermaye karakterlerin kimliklerine, duygu ve düşüncelerine sirayet eder ve kim olduklarını belirler. Sonuç olarak, bu çalışmada, Pierre Bourdieu'nun alan ve habitus kavramını temel alarak ve yakın okuma tekniklerini kullanarak, hikayedeki karakterlerin sosyal çevrelerinden ayrılma deneyimlerini araştırıyorum.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | World Languages, Literature and Culture (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 25, 2024 |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | November 20, 2024 |
Acceptance Date | December 2, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 4 Issue: 2 |