Review
BibTex RIS Cite

Yerel yönetimlerde şeffaflığın önemi

Year 2018, Volume: 13 Issue: 50, 37 - 84, 30.06.2018

Abstract

Yerel yönetimlerde halkın yönetime katılabilmesi için şeffaf
bir yönetim anlayışına ihtiyaç vardır. Gün ışığında yönetim anlayışı yerel
yönetimlerde sistematik bir şekilde uygulanmalıdır. Yerel yönetimlerde etkin,
verimli, nitelikli, şeffaf ve hesap verebilir sonuca ulaşmak için sağlam bir anlayışla
gün ışığında yönetim kavramı geliştirilmektedir. Bu kavramın geliştirilebilmesi
için yeni yönetişim kavramları oluşturulmalı ve uygulamaya geçirilmelidir.



Yerel yönetimlerde halka en yakın birimler belediyelerdir.
Halk ilk önce demokratik ve şeffaf katılım sağlamak amacı ile bu birimlerden yararlanmaktadır.
Hemşehri bilinci bu sayede sağlanır ve gerekleri yerine getirilir. “Hukuka
Uygun Yönetim” anlayışı şeffaflık ilkelerinin güvence altına alınmasında fayda
sağlamaktadır. Halk tarafından elde edilen haklar yasalar ile de güvence altına
alınarak temeli sağlamlaştırılmaktadır. Kent yönetiminde reform aşamalarının da
basamak halinde sıralanmasının katkıları göz önünde bulundurulmaktadır. Yerel
kamu yönetimi kavramında şeffaflık kademelerinde idari vesayet yetkileri
kullanılmaktadır. Şeffaflık olgusu gereği yerel yönetimlere tam katılımın
sağlanması için hemşehri bilincinin oluşturulması gerekmektedir.

References

  • [1] Adalet Bakanlığı. (2007). Devlet sırrı kanunu tasarısı, 4.
  • [2] Akıllıoğlu, T. (1990), Avrupa Sosyal Şartı Üzerine Gözlemler, 806.
  • [3] Büyükşehir Belediyesi Kanunu (2004) , Kanun No: 5216. Resmi Gazete: 23.7.2004/ md12-13, 14, 16, 17,18.
  • [4] Dönmez, M. (2010). Belediye Kanunu mevzuat yay. Ankara, 73. [5] Duran, L. (1998). İdari Usul İlkeleri ve Kapsadığı Konular, İdari Usul Kanunu Hazırlığı Uluslararası Sempozyumu, Ankara. Başbakanlık Basımevi, 28.
  • [6] Eken, M. (1995). Bilgi Edinme Hakkı. İnsan Hakları Yıllığı, 61-75.
  • [7] Fındıklı, R. (1996). Yönetiminde Açıklık-Açık Yönetim, TID, 103.
  • [8] Kurdoğlu, H. İ. (2008). Türk kamu yönetimindeki denetim sisteminin şeffaflık ve hesap verebilirlik açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi, 8.
  • [9] Ökmen, M., Parlak, B. (2010). Kuramdan uygulamaya yerel yönetimler ilkeler, yaklaşımlar ve mevzuat. Alfa aktüel yayınları, Bursa. Yerel yönetimler teorisi ekonomik, siyasal ve sosyal yaklaşımlar (2015), 5. Ekin yayın evi, bursa.
  • [10] Özay, İ. (2002). Gün Işığında Yönetim, 142.
  • [11] Özkan, G. (2004). Demokratik Yönetimin Birinci Adımı: Bilgi Edinme Hakkı. Ankara: Türkiye Kamu-Sen. Yay. 16.
  • [12] Sezginer, M. (1998). İdari Belgelere Ulaşma Hakkı. Fransa Örneği. Selçuk Üniversitesi HFD, Prof. Dr. Süleyman ARSUN’A Armağan, 299-343.
  • [13] TESEV, (2004), Kamu Yönetimi Temel Kanunu Taslağı Değerlendirme Raporu, İstanbul, 12.
  • [14] Türkmen, (2002), Türkiye de Büyükşehir Yönetimi ve Gelişimi, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, SBE, 1.
  • [15] Türk Dil Kurumu (2005), Türkçe Sözlük, Ankara TDK Yay., 10. Baskı.
  • [16] TÜSİAD, (2002), Kamu Reformu Araştırması TÜSİAD, Aralık, 8-182-230.
  • [17] Weber, Max. (2003), Sosyoloji Yazıları, 5. Baskı, İstanbul İletişim Yayınları, 315.
Year 2018, Volume: 13 Issue: 50, 37 - 84, 30.06.2018

Abstract

References

  • [1] Adalet Bakanlığı. (2007). Devlet sırrı kanunu tasarısı, 4.
  • [2] Akıllıoğlu, T. (1990), Avrupa Sosyal Şartı Üzerine Gözlemler, 806.
  • [3] Büyükşehir Belediyesi Kanunu (2004) , Kanun No: 5216. Resmi Gazete: 23.7.2004/ md12-13, 14, 16, 17,18.
  • [4] Dönmez, M. (2010). Belediye Kanunu mevzuat yay. Ankara, 73. [5] Duran, L. (1998). İdari Usul İlkeleri ve Kapsadığı Konular, İdari Usul Kanunu Hazırlığı Uluslararası Sempozyumu, Ankara. Başbakanlık Basımevi, 28.
  • [6] Eken, M. (1995). Bilgi Edinme Hakkı. İnsan Hakları Yıllığı, 61-75.
  • [7] Fındıklı, R. (1996). Yönetiminde Açıklık-Açık Yönetim, TID, 103.
  • [8] Kurdoğlu, H. İ. (2008). Türk kamu yönetimindeki denetim sisteminin şeffaflık ve hesap verebilirlik açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi, 8.
  • [9] Ökmen, M., Parlak, B. (2010). Kuramdan uygulamaya yerel yönetimler ilkeler, yaklaşımlar ve mevzuat. Alfa aktüel yayınları, Bursa. Yerel yönetimler teorisi ekonomik, siyasal ve sosyal yaklaşımlar (2015), 5. Ekin yayın evi, bursa.
  • [10] Özay, İ. (2002). Gün Işığında Yönetim, 142.
  • [11] Özkan, G. (2004). Demokratik Yönetimin Birinci Adımı: Bilgi Edinme Hakkı. Ankara: Türkiye Kamu-Sen. Yay. 16.
  • [12] Sezginer, M. (1998). İdari Belgelere Ulaşma Hakkı. Fransa Örneği. Selçuk Üniversitesi HFD, Prof. Dr. Süleyman ARSUN’A Armağan, 299-343.
  • [13] TESEV, (2004), Kamu Yönetimi Temel Kanunu Taslağı Değerlendirme Raporu, İstanbul, 12.
  • [14] Türkmen, (2002), Türkiye de Büyükşehir Yönetimi ve Gelişimi, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, SBE, 1.
  • [15] Türk Dil Kurumu (2005), Türkçe Sözlük, Ankara TDK Yay., 10. Baskı.
  • [16] TÜSİAD, (2002), Kamu Reformu Araştırması TÜSİAD, Aralık, 8-182-230.
  • [17] Weber, Max. (2003), Sosyoloji Yazıları, 5. Baskı, İstanbul İletişim Yayınları, 315.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Fethi Gürün This is me

Zelal Gezici This is me

Publication Date June 30, 2018
Submission Date January 15, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 13 Issue: 50

Cite

APA Gürün, F., & Gezici, Z. (2018). Yerel yönetimlerde şeffaflığın önemi. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi, 13(50), 37-84.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png