Küreselleşme olgusu pazarlama alanında kaydedilen çeşitli ilerlemeleri
küresel boyuta taşımaktadır. Geleneksel pazarlamadan yeni pazarlama
anlayışına geçişin doğması ile birlikte pazarlama karmasında da köklü
değişiklikler kendini göstermeye başladı. Yeni anlayışın anahtarı olan
müşteri bilinci veya müşteri odaklılık pazarlama karmasında da müşteriye
yönelik bir eğilimin doğmasına neden oldu. Bu yaklaşımlar müşterinin
“kral”lığını bir kez daha kanıtlamaktadır.
Geleneksel pazarlamadan yeni pazarlama anlayışına geçiş sürecini, onun
sonuç ve etkilerini konu alan bu çalışmanın birinci bölümünde pazarlamanın
tanımı yapılmış, tarihsel gelişimi, amacı ve temel yaklaşımları hakkında
bilgi verilmiştir.
Çalışmanın ikinci bölümünde pazarlama karmasından uzunca bahsedilmiş,
bu karmanın elemanları tek tek ele alınarak analiz edilmiştir. Bundan
başka, yeni pazarlama yaklaşımında bu karmanın nasıl algılandığı ve
müşteri odaklılığın nasıl bu karmanın temeline dönüştüğü analitik bir
şekilde taranmış, onun sonucu ve etkileri incelenmiştir. Bu bölümün
bir başka özelliği ise bu iki anlayışın karşılaştırılması ve onu etkileyen
faktörlerin irdelenmesidir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2018 |
Submission Date | June 2, 2016 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 13 Issue: 49 |