Research Article
BibTex RIS Cite

Pazarlama karmasının müşteri odaklı bakış açısıyla yeniden yorumlanması: Azerbaycan uygulamaları

Year 2018, Volume: 13 Issue: 49, 63 - 76, 31.03.2018

Abstract

Küreselleşme olgusu pazarlama alanında kaydedilen çeşitli ilerlemeleri
küresel boyuta taşımaktadır. Geleneksel pazarlamadan yeni pazarlama
anlayışına geçişin doğması ile birlikte pazarlama karmasında da köklü
değişiklikler kendini göstermeye başladı. Yeni anlayışın anahtarı olan
müşteri bilinci veya müşteri odaklılık pazarlama karmasında da müşteriye
yönelik bir eğilimin doğmasına neden oldu. Bu yaklaşımlar müşterinin
“kral”lığını bir kez daha kanıtlamaktadır.

Geleneksel pazarlamadan yeni pazarlama anlayışına geçiş sürecini, onun
sonuç ve etkilerini konu alan bu çalışmanın birinci bölümünde pazarlamanın
tanımı yapılmış, tarihsel gelişimi, amacı ve temel yaklaşımları hakkında
bilgi verilmiştir.

Çalışmanın ikinci bölümünde pazarlama karmasından uzunca bahsedilmiş,
bu karmanın elemanları tek tek ele alınarak analiz edilmiştir. Bundan
başka, yeni pazarlama yaklaşımında bu karmanın nasıl algılandığı ve
müşteri odaklılığın nasıl bu karmanın temeline dönüştüğü analitik bir
şekilde taranmış, onun sonucu ve etkileri incelenmiştir. Bu bölümün
bir başka özelliği ise bu iki anlayışın karşılaştırılması ve onu etkileyen
faktörlerin irdelenmesidir

References

  • [1] Çeken, H., (2003). Küreselleşme, Yabancı Sermaye ve Türkiye Turizmi. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • [2] Ertaş, O., (2008). Rekabet Ortamında Müşteri Odaklı Pazarlama İletişimi: Mersin Beymen Mağazası, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • [3] Farinnia, F.i (2011). Tüketicilerin İnternet Üzerinden Satın Alma Eğilimlerinin Değerlendirilmesi: İran’da Bir Uygulama. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • [4] Güngör, A., (2014). Müşteri Odaklı İlişki Yönetimi ve Uygulamaları. Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • [5] Ulusoy, Y., (2008). Günümüz İşletmelerinde Müşteri Odaklı Yönetim Yaklaşımları ve Müşteri Memnuniyetine İlişkin Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi .
Year 2018, Volume: 13 Issue: 49, 63 - 76, 31.03.2018

Abstract

References

  • [1] Çeken, H., (2003). Küreselleşme, Yabancı Sermaye ve Türkiye Turizmi. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • [2] Ertaş, O., (2008). Rekabet Ortamında Müşteri Odaklı Pazarlama İletişimi: Mersin Beymen Mağazası, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • [3] Farinnia, F.i (2011). Tüketicilerin İnternet Üzerinden Satın Alma Eğilimlerinin Değerlendirilmesi: İran’da Bir Uygulama. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • [4] Güngör, A., (2014). Müşteri Odaklı İlişki Yönetimi ve Uygulamaları. Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • [5] Ulusoy, Y., (2008). Günümüz İşletmelerinde Müşteri Odaklı Yönetim Yaklaşımları ve Müşteri Memnuniyetine İlişkin Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi .
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Fırat Bayır This is me

Azar Khalilov This is me

Publication Date March 31, 2018
Submission Date June 2, 2016
Published in Issue Year 2018 Volume: 13 Issue: 49

Cite

APA Bayır, F., & Khalilov, A. (2018). Pazarlama karmasının müşteri odaklı bakış açısıyla yeniden yorumlanması: Azerbaycan uygulamaları. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi, 13(49), 63-76.



All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)