Research Article
BibTex RIS Cite

Design, production and marketing of jewelery

Year 2019, Volume: 14 Issue: 56, 291 - 312, 01.10.2019

Abstract

In this research, structure of the Turkish jewelery industry, design, production and marketing of jewelery are discussed. The effects of computer aided design programs, which have been used in the jewelry sector, to the sector were examined. Face-to-face surveys were conducted with the industry leaders and their problems were discussed. Shifts in marketing are also included in the review.
In this research, structure of the Turkish jewelery industry, design, production and marketing of jewelery are discussed. The effects of computer aided design programs, which have been used in the jewelry sector, to the sector were examined. Face-to-face surveys were conducted with the industry leaders and their problems were discussed. Shifts in marketing are also included in the review.

References

  • [1] Adalı, F. (2010). Doğrudan Dağıtımla Mağaza Zinciri Oluşturma ve Kuyumculuk Sektöründe Örnek Bir Vaka Çalışması. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Ticaret Üniversitesi, İstanbul.
  • [2] Gel, O. (2002). CRM Yolculuğu, İstanbul: Sistem Yayıncılık. (s. 45).
  • [3] Gürsakal, N. (2005) Müşteri Odaklı Yönetim, İstanbul: Nobel Yayınları. (s. 47-54).
  • [4] Kiraz, C., Sezer, H. K., Şahin, İ. (2018). Kuyumculuk Sektöründe 3B Baskı Tasarım Tekniklerinin Özgürlüğünden Faydalanıldığında Sektöre Getirileri, Uluslararası 3B Yazıcı Teknolojileri ve Dijital Endüstri Dergisi, 2:2. (s. 46-58).
  • [5] Odabaşı, Y., Barış, G. (2002). Tüketici Davranışı, İstanbul: Mediacat Kitapları. (s. 20-22).
  • [6] Ünal, Tuncel, Yoleri, Aslan. (2016). Türkiye ve Dünya’da Altın, Ankara: Maden Tetkik ve Arama Müdürlüğü.
  • [7] Yılmaz, M. (2017). Mücevher Tasarımı ve Yaratıcılık. Ankara: Gece Kitaplığı. (s. 51-77).
  • [8] Yılmaz, T. (2015). Türk Takı Sektöründe Uygulanan Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Mükemmel Halkla İlişkiler Kuramı Bağlamında İncelenmesi. Yüksek lisans tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul.
  • [9] Ying, M. (2012). Sosyal Medya Platformları Üzerinden Pazarlama ve Bu Mecrayı Etkin Kullanan Sektörler. Yüksek Lisans Tezi, Kadir Has Üniversitesi, İstanbul.

Mücevherin tasarımı, üretimi ve pazarlanması

Year 2019, Volume: 14 Issue: 56, 291 - 312, 01.10.2019

Abstract

Bu araştırmamızda, Türk Kuyumculuk sektörünün yapısı, mücevherin tasarımı, üretimi ve pazarlaması ele alınmıştır. Kuyumculuk sektöründe kullanılmaya başlanılan bilgisayar destekli tasarım programının, sektöre etkileri incelenmiştir. Sektörün büyükleri ile yüz yüze anket uygulanmış ve sorunları tartışılmıştır. Pazarlamada yapılan değişiklikler de inceleme kapsamına alınmıştır.
Bu araştırmamızda, Türk Kuyumculuk sektörünün yapısı, mücevherin tasarımı, üretimi ve pazarlaması ele alınmıştır. Kuyumculuk sektöründe kullanılmaya başlanılan bilgisayar destekli tasarım programının, sektöre etkileri incelenmiştir. Sektörün büyükleri ile yüz yüze anket uygulanmış ve sorunları tartışılmıştır. Pazarlamada yapılan değişiklikler de inceleme kapsamına alınmıştır.

References

  • [1] Adalı, F. (2010). Doğrudan Dağıtımla Mağaza Zinciri Oluşturma ve Kuyumculuk Sektöründe Örnek Bir Vaka Çalışması. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Ticaret Üniversitesi, İstanbul.
  • [2] Gel, O. (2002). CRM Yolculuğu, İstanbul: Sistem Yayıncılık. (s. 45).
  • [3] Gürsakal, N. (2005) Müşteri Odaklı Yönetim, İstanbul: Nobel Yayınları. (s. 47-54).
  • [4] Kiraz, C., Sezer, H. K., Şahin, İ. (2018). Kuyumculuk Sektöründe 3B Baskı Tasarım Tekniklerinin Özgürlüğünden Faydalanıldığında Sektöre Getirileri, Uluslararası 3B Yazıcı Teknolojileri ve Dijital Endüstri Dergisi, 2:2. (s. 46-58).
  • [5] Odabaşı, Y., Barış, G. (2002). Tüketici Davranışı, İstanbul: Mediacat Kitapları. (s. 20-22).
  • [6] Ünal, Tuncel, Yoleri, Aslan. (2016). Türkiye ve Dünya’da Altın, Ankara: Maden Tetkik ve Arama Müdürlüğü.
  • [7] Yılmaz, M. (2017). Mücevher Tasarımı ve Yaratıcılık. Ankara: Gece Kitaplığı. (s. 51-77).
  • [8] Yılmaz, T. (2015). Türk Takı Sektöründe Uygulanan Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Mükemmel Halkla İlişkiler Kuramı Bağlamında İncelenmesi. Yüksek lisans tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul.
  • [9] Ying, M. (2012). Sosyal Medya Platformları Üzerinden Pazarlama ve Bu Mecrayı Etkin Kullanan Sektörler. Yüksek Lisans Tezi, Kadir Has Üniversitesi, İstanbul.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

İlteriş Çatalbaş This is me

Nafiz Duru This is me

Publication Date October 1, 2019
Submission Date August 4, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 14 Issue: 56

Cite

APA Çatalbaş, İ., & Duru, N. (2019). Mücevherin tasarımı, üretimi ve pazarlanması. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi, 14(56), 291-312.



All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)