Sanat eğitimi açısından bakıldığında mizah, en önemli motivasyon kaynaklarından olup, mizah içerikli eserler ve ürünler görsel sanat çalışmalarına etkili birer kaynak oluştururlar. Bu durum, disiplinler arası yaklaşımı da zorunlu kılar. Öğrencilerin farklı disiplinlerin mizah içerikli olan yazılı, sözlü ya da görsel ürünlerinden yararlanmaları sağlanarak çok farklı, imge zenginliğine sahip, yaratıcı çalışmalar ortaya çıkarmaları sağlanabilir. Bu araştırma, Görsel Sanatlar Eğitiminde bugüne kadar ihmal edilmiş olan mizah olgusunun yeri ve önemini, sanat eğitimi derslerinde yararlanılabilecek mizah kaynaklarını ve bu kaynaklardan yararlanarak yaptırılabilecek sanatsal çalışmaları örnekleriyle birlikte ortaya koyabilmek amacıyla gerçekleştirilmiştir.
If we look at the artistic point of view, the humour is among one of the most important motivational sources and the humour containing artistic works and products form an effective source for the visual arts .This makes an interdisciplinary approach an absolute necessity. It is possible to establish diversified, symbolically rich and creative works of the students by having them utilize the humour containing written, oral or visual materials. The goal of this study is to show the place and the importance of this highly neglected humour concept up to now and to reveal the examples of the artistic works which can be realized utilizing this concept in art teaching process.
Other ID | JA84VF92YC |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2014 |
Submission Date | January 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 40 |