Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf Türkçe dersi öğretiminde karşılaşılan sorunları belirlemek ve bu sorunların giderilmesine yönelik öğretmen görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma, Malatya ili Yeşilyurt ilçesindeki ilkokulların 4. Sınıflarında görev yapan ölçüt örneklem yöntemiyle seçkisiz olarak belirlenen 15 sınıf öğretmeniyle yürütülmüştür. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmış olup araştırma verileri yarı-yapılandırılmış görüşme yöntemi ile gözlemler yoluyla elde edilmiştir. Türkçe dersi öğretiminde karşılaşılan sorunlar; Türkçe dersinin temel öğrenme alanları olan dinleme, konuşma, okuma, yazma alanları ile ilkokul 4. sınıf Türkçe programının kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme- değerlendirme boyutlarında ele alınmıştır. Araştırmanın sonucunda, Türkçe dersi öğretiminde karşılaşılan sorunlar belirlenerek bu sorunların giderilmesine yönelik öneriler ortaya konmuştur.
The aim of this research, to determine the problems in the teaching Turkısh lesson in primary school 4 th class and to explain the teachers opinions the research has been done by the example method and 15 class teachers who have been teaching in the 4th classes of the primary schools at Yeşilyurt in Malatya. The research datas have been got by half structured interaction technique and observations using the situation studing from the qualitative search methods in the investigation. It has been taken change of the problems in the teaching Turkish lesson; listening, speaking, reading, writing, areas and gain, implict, learning-teaching process and verbal-appraise which they are the main learning areas of the Turkish lesson. At the end of the research, ıt has been explained that the problems, in the teaching Turkish lesson and offers to solve this problems.
Other ID | JA74PU98PG |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2015 |
Submission Date | May 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 49 |