BibTex RIS Cite

TÜRK MÜZİĞİ EĞİTİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM: AÇIK DERS

Year 2015, Issue: 51, 308 - 313, 01.07.2015

Abstract

Türk Müziği öğretiminde, eserleri günümüze kadar ulaşmış olan besteci, hanende, sazende, müzikolog ve müzik teorisyenlerinin yetişmesine araç olmuş olan meşk sisteminin başarısı yüzyıllardır bilinmektedir. Ancak günümüz koşullarında, gerek öğrenci sayısının fazlalığı, gerek toplumsal yapıdaki değişimler neticesinde meşk sisteminin uygulanması geçmişe göre azalmış, kamuya açık okullardan ziyade, özel kurslarda ya da birebir yapılan eğitimlerde tercih edilebilir hale gelmiştir. Günümüz bilgisayar teknolojisinin yardımı ile, tüm dünyada son on yıldır, toplu eğitimde ve uzaktan eğitimde Açık Ders sistemi daha çok tercih edilmeye başlamıştır. Bu çalışmada, aynı öğretim görevlisinin İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Müzik Teorisi bölümündeki Türk Müziği Solfeji ve Teorisi II adlı dersi, mevcut öğretim yöntemi ve söz konusu yeni öğretim öğretim yöntemi ile uyguladığı durumdaki, dersi alan öğrencilerin dönem sonu sınav başarıları karşılaştırılmıştır. Bu karşılaştırma sonucunda, iki öğretim yönteminin harmanlanarak, Türk Müziği öğretiminde kullanılmasının, mevcut müzik öğrencilerinin başarısını artırdığı görülmüştür.

A NEW APPROACH IN TURKISH MUSIC EDUCATION: OPEN COURSE

Year 2015, Issue: 51, 308 - 313, 01.07.2015

Abstract

The success of the meşk system in Turkish music education is well known as a means in the education of composers, hanende, sazende, musicologists and music theorists the works of which have reached our day. However, the application of the meşk system has decreased in our day due to the excessive number of students as well as the changes in social structure thus becoming a system that is preferred in private courses or one-to-one courses rather than public schools. Open Course system started to be preferred during the past decade in both collective education and remote education thanks to the developments in computer technology. This study compares the end of semester examination success of students for the for both the current education method and the aforementioned new education methods in Turkish Music Solfege and Theory II course that is part of the curriculum in the Music Theory department of the Istanbul Technical University State Conservatory. It was observed as a result of this comparison that the use of both these methods as one single blend in Turkish Music education increases the success of current music students.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA35GH26EY
Journal Section Research Article
Authors

Şerife Güvençoğlu This is me

Alper Zengintaş This is me

Yusuf Ekin Güvençoğlu This is me

Publication Date July 1, 2015
Submission Date July 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 51

Cite

APA Güvençoğlu, Ş., Zengintaş, A., & Güvençoğlu, Y. E. (2015). TÜRK MÜZİĞİ EĞİTİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM: AÇIK DERS. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(51), 308-313.