Bu çalışmanın amacı, okullarda öğretmenlere yönelik uygulanan mobbing davranışlarının öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu araştırmanın kapsamı Kocaeli iline bağlı Gölcük ilçesi sınırları içindeki liselerde çalışan öğretmenlerle sınırlıdır. Verilerin toplanması için anket yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda Gölcük ilçesi sınırları içindeki 10 liseye toplamda 325 anket dağıtılmıştır. Dağıtılan bu 325 anketten toplamda 258 öğretmenden geri dönüş alınmıştır. Anket yöntemiyle elde edilen veriler, KEKK (Kısmi En Küçük Kareler (PLS (Partial Least Square)) programı kullanılarak Yapısal Eşitlik Modeli ile ölçülmüştür. Hipotezlerin çoğu kabul edilmiştir ve sonuçlar öğretmenlere uygulanan mobbing davranışlarının onların örgütsel bağlılıklarını azalttığı görüşünü desteklemektedir.
The aim of this study is to research the effects of mobbing actions on teachers’ organizational commitment
levels. The study is restricted with the teachers who work in the state schools in Gölcük district of Kocaeli,
Turkey. Data have been collected through survey method. In this vein 325 questionnaires in total are distributed
to 10 high schools in Gölcük and 258 of them have been answered. Data collected through the questinnaires are
analyzed using Structural Equation Modelling through PLS Graph Program. Most of the hypothesis are accepted
and results show that mobbing behaviors acted on teachers decreases their organizational commitment levels.
Keywords: Mobbing, organizational commitment, school management, teachers, organizational behavior
Other ID | JA75BJ77FV |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2016 |
Submission Date | September 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 55 |