Çevre sorunlarının yaşamı tehdit edecek boyutlara ulaştığı günümüzde, çevreye karşı duyarlı ve bilinçli insan yetiştirilmesi son derece önemlidir. Bu nedenle, çevre eğitimine çocuğun temel alışkanlıklarını kazandığı okul öncesi dönemde başlanmalıdır. Buradan hareketle bu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin çevre eğitimine yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2015 yılında İstanbul ilinde görev yapan 5 öğretmen katılmıştır. (n=5). Öğretmenlere genel bilgilerinin olduğu bir form kendilerine verilmiş ayrıca bu öğretmenlerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmada okul öncesi öğretmenlerinin çevre eğitimine yönelik görüşleri incelenmiştir. Sonuç olarak, öğretmenlerin benzer görüşlere sahip oldukları, öğretmenlerin çevre eğitimi etkinliklerine programlarında sıklıkla yer verdiği, öğretmenlerin büyük bölümünün çevre eğitiminde öğretmenin görevinin daha önemli olduğunu düşündükleri görülmüştür.
Developing conscious people is very important in this days that enviromental problems threatens our lives. Therefore, enviromental education must start at preschool period that children gain basic habits. Starting from this point, it is aimed to investigate preschool teachers views about enviromental education. 5 teacher attended to study (n=5) work in İstanbul city in 2015. Semi structured interviews made with them. For data collection, semi structured view form was used. Teachers views about environmental education was investigated. As a result, teachers have same views, they often give a place environmental activities in their programme, most of them think that teachers role is more important about environmental education
Other ID | JA95ZN57MJ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2017 |
Submission Date | August 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 62 |