Türkiye‟de özel eğitim hizmetlerinin nihai amacı, özel eğitime gereksinim duyan bireylere meslek kazandırmak ve onların toplumla iç içe yaşamlarını sürdürebilmeleri için fırsat yaratmaktır. Bunun için ortaöğretim kademesindeki hafif, orta ve ağır düzeyde zihinsel engelli bireylerin iş ve mesleki eğitimlerini almaları için Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki özel eğitim iş okulları hizmet vermektedir. Araştırma Kastamonu ilindeki İhsan Ozanoğlu Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi‟nde bulunan Konaklama ve Seyahat Hizmetleri ile Yiyecek ve İçecek Hizmetleri alanlarındaki öğrencilere staj yapma fırsatı veren 11 işvereni kapsamaktadır. Çalışma nitel araştırma yönteminin fenomenolojik desenine göre hazırlanmıştır. Araştırma verileri tam yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analiz yöntemi uygulanmıştır. Bu araştırma ile hafif düzeyde zihin engelli bireylerin iş-meslek eğitiminde kullanılan eğitim programlarının işverenlerin bakış açıları ve tutumları sayesinde sektöre uygunluğu ve bireylerin istihdam edilebilirlik becerileri tespit edilmiş, Milli Eğitim Bakanlığı‟nda hizmet veren turizm branşı meslek öğretmenlerine öneriler sunulmuştur. İşverenlerin görüşleri, bireylerin fiziki herhangi bir engeli bulunmadığı takdirde normal bir çalışanla aynı işi yapabildiği doğrultusundadır. İşyerlerine stajyer öğrenci kabul etmeden önce olumsuz tutumları ve önyargıları olan işverenlerin, stajyer öğrencilerle çalışma ortamında birlikte çalıştıktan sonra tamamen olumlu yönde düşünmeye başladıkları tespit edilmiştir.
Engelli Bireylerin Turizmde İstihdamı Turizm Eğitimi Alan Engelli Bireyler İşveren Bakış Açıları Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Submission Date | March 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 64 |