Günümüzde
iletişim ve endüstrinin gelişmiş olması tüketim toplumu içerisinde benzer ve
çeşitli ürünlerin oluşmasına yol açmıştır. Firmalar yeni ürünleri piyasaya
sürdükleri zaman rakip firmanın bu ürüne benzer ya da daha üstün özelliklere
sahip bir ürün ortaya koymaları çok daha kolaylaşmıştır. Bu ortamda ürünlerin rakiplerinden ayrılarak öne çıkması, tüketicinin
tercih sıralamasında birinci sıraya oturabilmesi için iyi bir pazarlama ve
reklam faaliyetinin gerekliliği ön plana çıkmaktadır. Bir kitle iletişim biçimi
olan reklam, günümüzde bu işi başaran en önemli araçlardan biri konumundadır.
Reklamın
kalıcı ve etkili olabilmesi için, içinde bulunduğu toplumsal yapının kültürü ve
genel yargıları önemli bir etkiye sahiptir. Bu bağlamda reklamlarda alıcı ve
marka ilişkisini duygusal yollarla güçlendirmek amacıyla çekiciler
kullanılmaktadır. Hedef kitleyi harekete geçiren bu reklam çekicileri, bilinçli
bir güdüleme işlemidir. Çalışmada, MNG Kargo reklamının incelemesi yapılıp,
göstergebilimsel yöntem ve içerik çözümlemesi ile ele alınmıştır. Kimlikler
hakkında fikir verirken, toplumsal rolleri de yansıtan önemli göstergelerden
biri olan reklam filmi, görsel ve dilsel iletiler ile anlamlı özellikler
taşırlar. Araştırmanın amacı, tüketim kültürünün özelliklerinin reklamlar
aracılığıyla bireylere maddi ve manevi değerler katılarak nasıl sunulduğu,
göstergebilimin araçlarını kullanarak toplum üzerinde nasıl etki yarattığını
göstermektir. İncelenen reklam filmi, hedef kitlenin duygusal dünyasına girip
ürünleri sosyal ilişkiler için aracı konuma dönüştürmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 5, 2019 |
Submission Date | January 5, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 70 |