The way and manner, in which whistle blowing stories are told and constructed by the media, affect and influences the way the public view whistle blowers. For a whistle blowing story to receive attention from the media, it must fit with the prevailing news agenda and predominant social and economic trends. Through a comparative discourse and quantitative content analysis, the study concludes that with laws that protect the whistle blowers from victimization and retaliation, a legal framework that promotes, make ease the whistle blowing process, ensure that agencies investigate, respond to whistle blowers claims and protect whistle blowers in the public sectors. A sound media that exposes persecution of whistle blowers and penalty for employers both in the public and private sector that maltreat whistle blowers, more persons can come forward to expose misconduct.
Bu araştırma Nijerya ve Avustralya'daki ihbarcıları koruma yasalarının etkinliğine odaklanmaktadır.Çalışma, Nijerya ve Avustralya'daki ihbar koruma yasalarının etkinliğini bulmayı amaçladı; Çalışmanın amacı hem kamu hem de özel sektörde muhbirleri koruyan yasaları incelemek, medyanın ihbarcıların misilleme ve mağduriyet öykülerini nasıl kapsadığını öğrenmek ve nihayet ihbarcıların genel olarak düdük çalma öykülerini ele aldıklarında kullandıkları çerçeveleri değerlendirmektir. Çalışma ayrıca, Avustralya'da ihbarcıların korunmasının Nijerya'dakinden daha etkili olduğunu ve çöküşün tuğlasındaki Nijerya'dan farklı olarak iyileştirme vaatleri ve uzun bir ömür vaat ettiğini gösterdi. Çalışma ayrıca Nijerya medyasının, ölümle veya fiziksel yaşamı tehdit eden bir saldırı ile sonuçlanan özel vakalar dışında, ihbarcıların mağduriyet ve misilleme olaylarına nadiren yer verdiğini gösterdi. Çalışma nihayet, Nijerya medyasının ihbar hikayelerini yayınlarken kullandığı ana çerçevelerin Durum, Haber, Sorumluluk, Hesap Verebilirlik ve sorunlar olduğunu, Avustralya medyasının ise ıslık çalma hikayelerini yayınlarken esas olarak Durum, Haber ve Sorunları kullandığını gösteriyor.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Public Relations |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2021 |
Submission Date | April 22, 2021 |
Acceptance Date | June 16, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 1 |
Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin:Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %25'ye kadar kabul edilmektedir. %25 nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.