Bu araştırmanın amacı kamu çalışanlarının kariyer memnuniyetlerinin iş doyumu üzerine etkisinin olup olmadığının belirlenmesidir. Bu amaçla yapılan anket çalışmasıyla bazı değişkenlere bağlı olarak depresyon eğilim etkileri incelenmeye çalışılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde betimsel istatistikler olan aritmetik ortalama, frekans, standart sapma ve yüzde değerlerine bakılmıştır. Bu çalışma için parametrik analizlerin yapılıp yapılmayacağını belirlemek için öncelikle ölçek verilerinin normal dağılım gösterip göstermediğine bakılmıştır. Kamu çalışanlarının kariyer memnuniyeti ve iş doyumu ölçeklerine verdikleri cevaplara göre elde edilen ortalama puanlar ve standart sapma değerleri kariyer memnuniyeti ölçeği genel ortalama puanlarına göre araştırmaya katılan kamu çalışanlarının kariyer memnuniyeti düzeyinin orta seviyede olduğunu söyleyebiliriz. Kamu çalışanlarının iş doyumu düzeylerinin de orta seviyede olduğunu söyleyebiliriz. İş doyumu ölçeğinin tüm alt boyutlarında da birbirine yakın değerler ile orta düzeyde bir iş doyumu olduğu görülmektedir. Kamu çalışanlarının iş doyumlarına bakıldığında ise kadın çalışanların iş doyumu düzeylerinin erkek çalışanlara göre anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu görülmüştür. Alt boyutlara bakıldığında da; ücret ve diğer haklar ve ödemeler konusunda kadın çalışanların düzeylerinin erkek çalışanlara göre daha yüksek olduğu, yönetici boyutunda kadın çalışanların düzeylerinin erkek çalışanlara göre daha yüksek olduğu, takdir ve ödüller boyutunda yine kadın çalışanların düzeylerinin erkek çalışanlara göre daha yüksek olduğu ve iş arkadaşları boyutunda da kadın çalışanların düzeylerinin erkek çalışanlara göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Kamu çalışanlarının kariyer memnuniyeti ve iş doyumu düzeylerini eğitim durumu değişkenine göre değerlendirdiğimiz Tek Yönlü Anova testi analiz sonuçlarına göre iş doyumu ölçeğinin iş arkadaşları boyutu için lisansüstü eğitim mezunu olan kamu çalışanlarının düzeylerinin lise ve önceki eğitim mezunu olan çalışanlara göre anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2021 |
Submission Date | July 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
ADAM AKADEMİ'de yayınlanan tüm makaleler Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Bu lisans; yayınlanan tüm makaleleri, veri setlerini, grafik ve ekleri kaynak göstermek şartıyla veri madenciliği uygulamalarında, arama motorlarında, web sitelerinde, bloglarda ve diğer tüm platformlarda çoğaltma, paylaşma ve yayma hakkı tanır. Açık erişim disiplinler arası iletişimi kolaylaştıran, farklı disiplinlerin birbirleriyle çalışabilmesini teşvik eden bir yaklaşımdır.
ADAM AKADEMİ bu doğrultuda makalelerine daha çok erişim ve daha şeffaf bir değerlendirme süreci sunarak kendi alanına katma değer sağlamaktadır.