BibTex RIS Cite

Çekim Modeli Bulguları Işığında Türkiye'nin İslam İşbirliği Teşkilatı İle İlişkileri ve Ticari Potansiyeli

Year 2013, Volume: 3 Issue: 2, - , 01.12.2013

Abstract

Bu çalışmada çekim modeli kullanılarak 2000-2010 yılları arasında, İslam İşbirliği Teşkilatı genelinde ülkeler arasındaki ticaret akımlarını etkileyen çeşitli ekonomik, coğrafi, kültürel ve kurumsal faktörler panel veri yöntemi aracılığıyla ele alınmıştır. Çalışmada aynı şekilde çekim modeli kullanılarak, Türkiye özelinde İslam İşbirliği Teşkilatı'na üye ülkelerle olan ikili ticaretimizde çeşitli ekonomik, coğrafi, kültürel ve kurumsal faktörlerin etkileri incelenmiştir. Çalışmada ayrıca, 2010 verilerine göre ülkemizin İslam İşbirliği Teşkilatı'na üye 55 ülke ile olan mevcut ticareti ile panel veri yöntemine göre öngörülen ticareti arasındaki farkı ifade eden ticaret potansiyeli incelenmiş, ticaret potansiyelimizin altında ve üstünde yer alan ülkeler belirlenmiştir. Son olarak, model çerçevesinde ortaya çıkan ticaret potansiyelimiz de göz önünde bulundurularak İslam İşbirliği Teşkilatı genelinde ve Türkiye özelinde ticaretin geliştirilmesine yönelik bazı politika önerilerinde bulunulmuştur.  

Year 2013, Volume: 3 Issue: 2, - , 01.12.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Serhat Akgül This is me

Publication Date December 1, 2013
Submission Date February 6, 2016
Published in Issue Year 2013 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Akgül, M. S. (2013). Çekim Modeli Bulguları Işığında Türkiye’nin İslam İşbirliği Teşkilatı İle İlişkileri ve Ticari Potansiyeli. Adam Academy Journal of Social Sciences, 3(2).

images?q=tbn:ANd9GcTN-vWKCuoNo-WpljX6S59qN7Q5NGFxOd_U8Y5MPhMyM_LaIhk-tg

All articles published on ADAM ACADEMY are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. This license grants you the right to reproduce, share and disseminate data mining applications, search engines, websites, blogs and all other platforms, provided that all published articles, data sets, graphics and attachments are cited. Open access is an approach that facilitates interdisciplinary communication and encourages different disciplines to work with each other.

ADAM ACADEMY provides added value to its field by offering more access and more transparent evaluation process to its articles in this direction.