BibTex RIS Cite

The Turks and The Balkans in Modernist Travelogue: English Representations of The Turks in “hidden Europe” / Modernist Seyahatnamelerde Balkanlar ve Türkler: “derin Avrupa” da İngilizlerin Türkleri Sunumu

Year 2012, Volume: 2 Issue: 2, - , 01.12.2012

Abstract

“Derin Avrupa” olarak Balkanlar ve bu yarımadanın fatihleri Türklerle ilgili uzun bir yazım geleneği olmasına rağmen, Türkler ile Balkanlar arasındaki ilişkiler yeterince araştırılmış değildir. Bu alanda gerçekleştirilmiş çağdaş çalışmalar 18. ve 19. Yüzyıldaki Türklerle ilgili “vahşet ve hedonism” vurgusunu öne çıkarmaktadır. İki savaş arası dönemde “iç Diğer” in İngiliz ve Amerikan yazım söyleminde yeni yaklaşım ve dönüşümler ortaya çıktı. Türkiye Cumhuriyeti 1923 yılında Avrupa eğilimlerini kabul etti ve yeni bir kültür desenleri politikasını gündeme getirdi. Bu dönüşüm Türkler’in Balkanlardaki imajını da etkiledi. Balkan sakinleri üzerinde özellikle 19. yüzyılda kalıplaşmış “vahşet”, “savaş yanlısı”, “tembellik”, “öz-çelişkili” gibi özelliklerle anılma şeklindeki yaklaşımlar yeniden üretildi. İngilizce seyehatnamelerde Türklerin Balkan Savaşlarına kadar temsili iki kat oldu. Türkler Balkanlar ve modernlik mağduru olarak Hıristiyan ahalisine karşı “uygar” olarak kabul edilmektedir. Bu çalışmanın amacı iki dünya savaşı arasında İngiliz ve Amerikan seyethatnamelerindeki “Türk” imajının değişim ve dönüşümü ve aynı zamanda bunun Balkan algısı üzerindeki etkisini incelemektir.

Year 2012, Volume: 2 Issue: 2, - , 01.12.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sanja Lazarevic This is me

Publication Date December 1, 2012
Submission Date February 6, 2016
Published in Issue Year 2012 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Lazarevic, S. (2012). The Turks and The Balkans in Modernist Travelogue: English Representations of The Turks in “hidden Europe” / Modernist Seyahatnamelerde Balkanlar ve Türkler: “derin Avrupa” da İngilizlerin Türkleri Sunumu. Adam Academy Journal of Social Sciences, 2(2).

images?q=tbn:ANd9GcTN-vWKCuoNo-WpljX6S59qN7Q5NGFxOd_U8Y5MPhMyM_LaIhk-tg

All articles published on ADAM ACADEMY are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. This license grants you the right to reproduce, share and disseminate data mining applications, search engines, websites, blogs and all other platforms, provided that all published articles, data sets, graphics and attachments are cited. Open access is an approach that facilitates interdisciplinary communication and encourages different disciplines to work with each other.

ADAM ACADEMY provides added value to its field by offering more access and more transparent evaluation process to its articles in this direction.