BibTex RIS Cite

Balkan Diversity under Two Contradictory Philosophies of Ruling: Ottoman and Communist / İki Zıt Felsefe Altında Balkan Çeşitliliği: Osmanlı ve Komünist

Year 2012, Volume: 2 Issue: 1, - , 01.06.2012

Abstract

Balkan Yarımadası farklı bakış açılarından bakıldığında; hem çeşitli ulus, dini grup, kültür ve farklı etnik dillerin oluşturduğu bir mozaik hem de karmaşık bir bulmaca olarak görülebilir. Elli yılı aşkın bir süredir bölgede hâkim olan komünist politik yaklaşımlar ve diktatoryal militarist komünist rejim sebebiyle; buradaki uluslar, acilen çoklu kültür, çoklu etnik çerçeve ve genel çeşitlilik bakımından önyargısız bir epistemik yaklaşıma ihtiyaç duymaktadır. Bir balkan ülkesinde doğmuş ve yetişmiş biri olarak; ben Balkanlardaki her sosyal grupla oldukça yakın oldum. Buradaki ulusların özgürlük ve barış yanlısı, şiddet karşıtı reformlar konusunda oldukça kararlı olduklarına ve bu hedefe kısa bir zaman dilimi içinde ulaşabileceklerine inanıyorum. Bu konuda tek ihtiyaçları olan şey, çağdaş demokratik standartlarda bir eğitim anlayışıdır. Demokratik standartlarla kastedilen; bir kişinin kendi kültürü de dâhil tüm kültürlere eşit mesafede olduğu ‘’kültürel tarafsızlık’’ ilkesine dayalı bir eğitim şeklidir. Burada ihtiyaç duyulan; karşılıklı saygının esas olduğu, çoklu kültürlü ve çok etnik kökenli toplumlarda yaşamanın avantajlarını ve önemini açıkça gösteren bir eğitim felsefesidir. Tüm bu sorunlar Osmanlı İmparatorluğu ve Komünizm felsefeleri altından yapılan analizlerde, araştırmanın sonraki bölümlerinde ele alınacaktır.

Year 2012, Volume: 2 Issue: 1, - , 01.06.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Galip Veliu This is me

Publication Date June 1, 2012
Submission Date February 6, 2016
Published in Issue Year 2012 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Veliu, G. (2012). Balkan Diversity under Two Contradictory Philosophies of Ruling: Ottoman and Communist / İki Zıt Felsefe Altında Balkan Çeşitliliği: Osmanlı ve Komünist. Adam Academy Journal of Social Sciences, 2(1).

images?q=tbn:ANd9GcTN-vWKCuoNo-WpljX6S59qN7Q5NGFxOd_U8Y5MPhMyM_LaIhk-tg

All articles published on ADAM ACADEMY are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. This license grants you the right to reproduce, share and disseminate data mining applications, search engines, websites, blogs and all other platforms, provided that all published articles, data sets, graphics and attachments are cited. Open access is an approach that facilitates interdisciplinary communication and encourages different disciplines to work with each other.

ADAM ACADEMY provides added value to its field by offering more access and more transparent evaluation process to its articles in this direction.