BibTex RIS Cite

Rewriting the Past in the Present: Politics of Identity in the Montenegrin Historiography / Geçmişin Yeniden Yazılması: Karadağ Tarihinde Kimlik Politikaları

Year 2012, Volume: 2 Issue: 1, - , 01.06.2012

Abstract

Karadağ, 2006 yılında özgürlüğünü ilan ederek dağılmış sosyalist Yugoslavya cumhuriyetleri içinde en son meydana çıkan devlet olmuştur. Politik özgürlükteki bu geç kalmışlığa rağmen, 1990 ortalarından ve özellikle 20. Yüzyıl sonlarından itibaren; akademisyenler ve Karadağ aydınlarının desteği ve politikacıların çalışmalarıyla sağlanan iyi tanımlanmış devlet ve ulus inşası projesinin gelişimini görmek mümkündür. Bu çalışmanın amacı; Karadağ ulusal kimliğin şekillenmesini ve gelişimini üç alanda analiz ederek göstermektir: Karadağ tarihi ve etnik kültürü ile ilgili akademik yayınlar; Karadağ dilinin standardizasyonu ve son olarak dilin eğitimde, kamu kurumlarında ve yeni tarih kitaplarında uygulanması. Analizleri entelektüel seçkinlerin ulusal kimliğin oluşmasında kilit rol oynaması şekillendirmiştir ve günümüz Karadağ’ında dilin etkilerinin gelişimi ve devlet tarihi ele alınmıştır.

Year 2012, Volume: 2 Issue: 1, - , 01.06.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sofiya Zahova This is me

Publication Date June 1, 2012
Submission Date February 6, 2016
Published in Issue Year 2012 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Zahova, S. (2012). Rewriting the Past in the Present: Politics of Identity in the Montenegrin Historiography / Geçmişin Yeniden Yazılması: Karadağ Tarihinde Kimlik Politikaları. Adam Academy Journal of Social Sciences, 2(1).

images?q=tbn:ANd9GcTN-vWKCuoNo-WpljX6S59qN7Q5NGFxOd_U8Y5MPhMyM_LaIhk-tg

All articles published on ADAM ACADEMY are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. This license grants you the right to reproduce, share and disseminate data mining applications, search engines, websites, blogs and all other platforms, provided that all published articles, data sets, graphics and attachments are cited. Open access is an approach that facilitates interdisciplinary communication and encourages different disciplines to work with each other.

ADAM ACADEMY provides added value to its field by offering more access and more transparent evaluation process to its articles in this direction.