BibTex RIS Cite

Projections of Motherland in the Perceptions of the Turk Migrants from Bulgaria to Bursa / Bulgaristan’dan Bursa’ya Göç Eden Türklerin Penceresinden Anavatan Kavramı

Year 2012, Volume: 2 Issue: 1, - , 01.06.2012

Abstract

Bulgaristan’dan Bursa’ya göç eden Türk göçmenler için kimlik bakımından sorun yaratan konulardan biri de ‘anavatan’ kavramıdır. Bu göçmenler için anavatan kavramının iki boyutu vardır ve farklı durumlarda bu kavramlardan biri hâkim olmaktadır. Bir tarafta, doğdukları yerle özdeşleşen ‘tarihi anavatan’ kavramı, bir diğer tarafta ise etnik olarak benimsedikleri ‘sembolik anavatan’ kavramı vardır. ‘Öz’ ve ‘yabancı’ kavramlarının kafalarında yarattığı karmaşa nedeniyle göçmenler kendilerini karmaşık durumların içinde bulmaktadır. Geri döneceklerine inandıkları ülkeye etnik ve kan bağlarıyla bağlıdırlar. Bununla birlikte kimlik farklılığıyla yüzleştikleri yeni koşullar için hazırlıklı değillerdir. Geçmişi; sınırın diğer tarafında bırakmak bir nostalji penceresi açar. Her iki vatan kavramı da kişinin algısı ve hem ‘içeri’ hem de ‘dışarı’ bakış açılarından toplum tanımı üzerinde etkilidir. Bu araştırmada ‘yerli’ olma tanımı hakkındaki bu iki aitlik kavramı ve algı incelenmiştir.

Year 2012, Volume: 2 Issue: 1, - , 01.06.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Slavka Karakusheva This is me

Publication Date June 1, 2012
Submission Date February 6, 2016
Published in Issue Year 2012 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Karakusheva, S. (2012). Projections of Motherland in the Perceptions of the Turk Migrants from Bulgaria to Bursa / Bulgaristan’dan Bursa’ya Göç Eden Türklerin Penceresinden Anavatan Kavramı. Adam Academy Journal of Social Sciences, 2(1).

images?q=tbn:ANd9GcTN-vWKCuoNo-WpljX6S59qN7Q5NGFxOd_U8Y5MPhMyM_LaIhk-tg

All articles published on ADAM ACADEMY are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. This license grants you the right to reproduce, share and disseminate data mining applications, search engines, websites, blogs and all other platforms, provided that all published articles, data sets, graphics and attachments are cited. Open access is an approach that facilitates interdisciplinary communication and encourages different disciplines to work with each other.

ADAM ACADEMY provides added value to its field by offering more access and more transparent evaluation process to its articles in this direction.