BibTex RIS Cite

The Description of Turkey in One Swiss Chronicle from the End of the Eighteenth Century / XVIII. Yüzyıl Sonlarına ait bir İsviçre Elyazması Eserden Türkiye

Year 2012, Volume: 2 Issue: 1, - , 01.06.2012

Abstract

Bu çalışmada 18. Yüzyıl sonlarında anonim bir yazara ait el yazması tarih metnindeki Türkiye’ye ait bölüm değerlendirilmiştir. Bu metin; el yazısı yayınların yerini baskı kitaplara bıraktığı aydınlanma döneminde İsviçre’de kaleme alınmıştır. Bu el yazması, günümüzde İsviçre, Fribourg’daki devlet arşivinde tutulmaktadır. Metinde; araştırmacıların yazarın kimliği ilgili bir bilgiye ulaşmasını sağlayacak hiçbir isim ya da imza bulunmamaktadır. Metin 167 sayfadan oluşan bir çeşit tarih kitabi niteliğindedir ve dünya tarihi hakkında bilgiler vermektedir. Eserdeki bilgiler önemli ölçüde ünlü seyahat yazarı Joseph de La Porte’a ait verilerden alıntıdır. Bu çalışmanın bir özelliği de, Fransızca ve Almanca yazılmış olmasıdır. Eserin bir kısmında, ilginç bir şekilde, Türkiye’nin Avrupa kısmı ve Balkan köyleri hakkında bilgiler verilmiştir. Eserde ayrıca; İstanbul, İzmir, Bursa ve Selanik tasvirleri yapılmıştır.

Year 2012, Volume: 2 Issue: 1, - , 01.06.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Dalibor Elezovic This is me

Publication Date June 1, 2012
Submission Date February 6, 2016
Published in Issue Year 2012 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Elezovic, D. (2012). The Description of Turkey in One Swiss Chronicle from the End of the Eighteenth Century / XVIII. Yüzyıl Sonlarına ait bir İsviçre Elyazması Eserden Türkiye. Adam Academy Journal of Social Sciences, 2(1).

images?q=tbn:ANd9GcTN-vWKCuoNo-WpljX6S59qN7Q5NGFxOd_U8Y5MPhMyM_LaIhk-tg

All articles published on ADAM ACADEMY are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. This license grants you the right to reproduce, share and disseminate data mining applications, search engines, websites, blogs and all other platforms, provided that all published articles, data sets, graphics and attachments are cited. Open access is an approach that facilitates interdisciplinary communication and encourages different disciplines to work with each other.

ADAM ACADEMY provides added value to its field by offering more access and more transparent evaluation process to its articles in this direction.