Book Review
BibTex RIS Cite

Ulusal Güvenlik Stratejisi: ABD-İngiltere-Fransa-Rusya-Çin

Year 2018, Volume: 8 Issue: 2, 433 - 438, 30.12.2018
https://doi.org/10.31679/adamakademi.462742

Abstract

İstanbul Ticaret Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler öğretim
üyesi ve SETA Strateji Araştırmaları masası direktörü olan Hasan Basri Yalçın, uluslararası
ilişkiler teorisi üzerine yaptığı orijinal çalışmalarının yanı sıra, strateji
alanında da literatürdeki eksikleri tamamlayan eserler ortaya koymaya devam etmektedir.
Ele alınan bu kitapta yazar, Birleşmiş Milletler (BM) Güvenlik Konseyi’nin beş
daimi üyesinin son iki ulusal güvenlik stratejisi belgelerini analiz
etmektedir. Bu doğrultuda ABD’nin 2006 ve 2010’daki, İngiltere’nin 2008 ve
2010’daki, Fransa’nın 2008 ve 2013’deki, Rusya’nın 2000 ve 2009’daki, son
olarak da Çin’in 2011 ve 2015’deki ulusal güvenlik belgeleri çalışmanın
konuları haline getirilmiştir. 

References

  • Yalçın, H. B. (2017). Ulusal Güvenlik Stratejisi: ABD-İngiltere-Fransa-Rusya-Çin. SETA Kitapları. İstanbul.
Year 2018, Volume: 8 Issue: 2, 433 - 438, 30.12.2018
https://doi.org/10.31679/adamakademi.462742

Abstract

References

  • Yalçın, H. B. (2017). Ulusal Güvenlik Stratejisi: ABD-İngiltere-Fransa-Rusya-Çin. SETA Kitapları. İstanbul.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Book Reviews
Authors

Celil Yiğit 0000-0002-9611-5632

Publication Date December 30, 2018
Submission Date September 22, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Yiğit, C. (2018). Ulusal Güvenlik Stratejisi: ABD-İngiltere-Fransa-Rusya-Çin. Adam Academy Journal of Social Sciences, 8(2), 433-438. https://doi.org/10.31679/adamakademi.462742

images?q=tbn:ANd9GcTN-vWKCuoNo-WpljX6S59qN7Q5NGFxOd_U8Y5MPhMyM_LaIhk-tg

All articles published on ADAM ACADEMY are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. This license grants you the right to reproduce, share and disseminate data mining applications, search engines, websites, blogs and all other platforms, provided that all published articles, data sets, graphics and attachments are cited. Open access is an approach that facilitates interdisciplinary communication and encourages different disciplines to work with each other.

ADAM ACADEMY provides added value to its field by offering more access and more transparent evaluation process to its articles in this direction.