Book Review
BibTex RIS Cite

Zor Problem: Bilinç-Bilinç Nörobiyolojisinin Fenomenal Dünya Yorumu

Year 2023, Volume: 13 Issue: 2, 591 - 598, 31.12.2023
https://doi.org/10.31679/adamakademi.1327812

Abstract

Bilincin ne olduğu meselesi 21.yüzyılın en dikkate değer konuları arasında yer almaktadır. Bilincin bu kadar ilgi çekici bir mesele olmasının nedenini din, felsefe ve bilim açısından ortaya koymak mümkündür. Konunun başlangıç noktası insanın kendi varlığını açıklamak ve anlamlandırmak istemesidir. Tek tanrılı dinler açısından bakıldığında insanın bir ruh sahibi olması ve öte dünyaya olan inancı varoluşunun temel dayanak noktaları olarak değerlendirilmiştir. Bu inanç sistemi içinde özellikle bir ruha sahip olmak insanın öldükten sonra yok olmayacağı üzerine temellenir.

Zor Problem: Bilinç-Bilinç Nörobiyolojisinin Fenomenal Dünya Yorumu

Year 2023, Volume: 13 Issue: 2, 591 - 598, 31.12.2023
https://doi.org/10.31679/adamakademi.1327812

Abstract

Bilincin ne olduğu meselesi 21.yüzyılın en dikkate değer konuları arasında yer almaktadır. Bilincin bu kadar ilgi çekici bir mesele olmasının nedenini din, felsefe ve bilim açısından ortaya koymak mümkündür. Konunun başlangıç noktası insanın kendi varlığını açıklamak ve anlamlandırmak istemesidir. Tek tanrılı dinler açısından bakıldığında insanın bir ruh sahibi olması ve öte dünyaya olan inancı varoluşunun temel dayanak noktaları olarak değerlendirilmiştir. Bu inanç sistemi içinde özellikle bir ruha sahip olmak insanın öldükten sonra yok olmayacağı üzerine temellenir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Book Reviews
Authors

Hüseyin Adem Tülüce 0000-0003-3999-739X

Publication Date December 31, 2023
Submission Date July 15, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 13 Issue: 2

Cite

APA Tülüce, H. A. (2023). Zor Problem: Bilinç-Bilinç Nörobiyolojisinin Fenomenal Dünya Yorumu. Adam Academy Journal of Social Sciences, 13(2), 591-598. https://doi.org/10.31679/adamakademi.1327812

images?q=tbn:ANd9GcTN-vWKCuoNo-WpljX6S59qN7Q5NGFxOd_U8Y5MPhMyM_LaIhk-tg

All articles published on ADAM ACADEMY are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. This license grants you the right to reproduce, share and disseminate data mining applications, search engines, websites, blogs and all other platforms, provided that all published articles, data sets, graphics and attachments are cited. Open access is an approach that facilitates interdisciplinary communication and encourages different disciplines to work with each other.

ADAM ACADEMY provides added value to its field by offering more access and more transparent evaluation process to its articles in this direction.