Bilincin ne olduğu meselesi 21.yüzyılın en dikkate değer konuları arasında yer almaktadır. Bilincin bu kadar ilgi çekici bir mesele olmasının nedenini din, felsefe ve bilim açısından ortaya koymak mümkündür. Konunun başlangıç noktası insanın kendi varlığını açıklamak ve anlamlandırmak istemesidir. Tek tanrılı dinler açısından bakıldığında insanın bir ruh sahibi olması ve öte dünyaya olan inancı varoluşunun temel dayanak noktaları olarak değerlendirilmiştir. Bu inanç sistemi içinde özellikle bir ruha sahip olmak insanın öldükten sonra yok olmayacağı üzerine temellenir.
Bilincin ne olduğu meselesi 21.yüzyılın en dikkate değer konuları arasında yer almaktadır. Bilincin bu kadar ilgi çekici bir mesele olmasının nedenini din, felsefe ve bilim açısından ortaya koymak mümkündür. Konunun başlangıç noktası insanın kendi varlığını açıklamak ve anlamlandırmak istemesidir. Tek tanrılı dinler açısından bakıldığında insanın bir ruh sahibi olması ve öte dünyaya olan inancı varoluşunun temel dayanak noktaları olarak değerlendirilmiştir. Bu inanç sistemi içinde özellikle bir ruha sahip olmak insanın öldükten sonra yok olmayacağı üzerine temellenir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Book Reviews |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | July 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 13 Issue: 2 |
All articles published in ADAM ACADEMY are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0). This license permits reproduction, distribution, data mining, indexing, and dissemination across search engines, websites, blogs, and other platforms, provided that proper attribution is given to the original articles, datasets, graphics, and supplementary materials.
Open access is a principle that facilitates interdisciplinary communication and fosters collaboration across different fields. In line with this approach, ADAM ACADEMY contributes added value to its field by ensuring broad accessibility and promoting a transparent evaluation process for its publications.