Research Article
BibTex RIS Cite

A CASE STUDY; THE METHOD OF TEACHING HISTORY BY PLAYS OF HARRIET FINLAY-JOHNSON

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 71 - 76, 16.01.2017

Abstract



The aim of this study is to practice the method of teaching
history by plays of Harriet Finlay-Johnson, known one of the pioneers of creative
drama in education.In this qualitative study, the data of the method of
teaching of History by play sof Harriet Finlay-Johnson  was gathered and based on the data a case
study was designed. The study was carried out in a state science school in İstanbul
with 30 students from the same level grade. In the study history class and
conference hall was used as a place. For preparation a week, for presentation a
lesson hour was given. According to the findings of the study it can be claimed
that the interests of the students, in favour of sciense, raised to history
lessons. Drama makes the difficult subjects in history to be understood easier
and provided students self-esteem an enhanced the grup- work and cooperation.
It provided students to use and show their own abilities. Furthermore the study
showed that the method of teaching of 
History by plays of Harriet Finlay-Johnson can be used in history
lessons even today.




References

  • Adıgüzel, Ö. (2010). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara: Naturel Yayınevi.
  • Bolton, G.(1999). Acting in classroom drama: a critical analysis. Birmingham: University of Central England.
  • Carkin, G. (2007). Teaching English through drama: The State of the Art Manchester: Carlisle Publication.
  • Finlay-Johnson, H.(1912). The dramatic method of teaching. London: Ginn and Company.
  • San, İ. (2002). Yaratıcı drama- eğitsel boyutları . Adıgüzel, H.Ö. (Ed.), Prof. Dr. İnci San’a armağan yaratıcı drama 1985-1995 yazılar. Ankara: Naturel Yayınlar
  • Sağlam, T.(2004). Dramatik Eğitim: Amaç mı? Araç mı? Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü Tiyatro Araştırmaları Dergisi s.17(s.4-21)
  • Sapmaz, C.(2010).Harriet Finlay-Johnson’ın genel eğitim anlayışı içinde drama yaklaşımının değerlendirilmesi.
  • Yayımlanmamış Yüksek Lisan Tezi. Ankara Üniversitesi

Harriet Finlay-Johnson’ın Oyunla Tarih Öğretimi Yöntemine Yönelik Bir Uygulama Örneği

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 71 - 76, 16.01.2017

Abstract

Bu çalışmada eğitimde yaratıcı dramanın öncülerinden biri
olarak kabul edilen Harriet Finlay- Johnson’ın tarih öğretimi yaklaşımının
uygulanması amaçlanmıştır. Nitel bir çalışma özelliği taşıyan bu araştırmada
Finlay-Johnson’ın tarih derslerinde kullandığı yöntemle ilgili veriler elde
edilmiş ve bu verilere dayanarak tarih öğretiminde kullandığı yöntemin bir
uygulaması yapılmıştır. Çalışma Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı İstanbul’da bir
devlet fen lisesinde gerçekleştirilmiştir. Mekan olarak okulun tarih dersliği
ve konferans salonu kullanılmıştır. Çalışmaya aynı sınıftan 30 öğrenci
katılmıştır. Hazırlık safhası bir hafta sunum safhası bir ders saati sürmüştür.
Çalışma sonucunda elde edilen bulgular; fen alanı öğrencilerinin tarih dersine
ilgilerinin arttığını, anlaşılması güç konuların drama yoluyla öğrenilmesinin
kolaylaştırdığını, öğrencilere özgüven kazandırdığını, grup çalışması ve
işbirliğini güçlendirdiğini, öğrencilerin kendilerine özgü yeteneklerini
kullanmalarına ortam sağladığını göstermiştir. Çalışma, Harriet-Finlay Johnson
drama yoluyla tarih öğretimi yönteminin günümüzde uygulanabilirliğini
göstermiştir.

References

  • Adıgüzel, Ö. (2010). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara: Naturel Yayınevi.
  • Bolton, G.(1999). Acting in classroom drama: a critical analysis. Birmingham: University of Central England.
  • Carkin, G. (2007). Teaching English through drama: The State of the Art Manchester: Carlisle Publication.
  • Finlay-Johnson, H.(1912). The dramatic method of teaching. London: Ginn and Company.
  • San, İ. (2002). Yaratıcı drama- eğitsel boyutları . Adıgüzel, H.Ö. (Ed.), Prof. Dr. İnci San’a armağan yaratıcı drama 1985-1995 yazılar. Ankara: Naturel Yayınlar
  • Sağlam, T.(2004). Dramatik Eğitim: Amaç mı? Araç mı? Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü Tiyatro Araştırmaları Dergisi s.17(s.4-21)
  • Sapmaz, C.(2010).Harriet Finlay-Johnson’ın genel eğitim anlayışı içinde drama yaklaşımının değerlendirilmesi.
  • Yayımlanmamış Yüksek Lisan Tezi. Ankara Üniversitesi
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Erol Kömür

İstek Aksak Kömür

Publication Date January 16, 2017
Submission Date January 18, 2017
Published in Issue Year 2016 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Kömür, E., & Aksak Kömür, İ. (2017). Harriet Finlay-Johnson’ın Oyunla Tarih Öğretimi Yöntemine Yönelik Bir Uygulama Örneği. Araştırma Ve Deneyim Dergisi, 1(1), 71-76.
AMA Kömür E, Aksak Kömür İ. Harriet Finlay-Johnson’ın Oyunla Tarih Öğretimi Yöntemine Yönelik Bir Uygulama Örneği. (REJ). January 2017;1(1):71-76.
Chicago Kömür, Erol, and İstek Aksak Kömür. “Harriet Finlay-Johnson’ın Oyunla Tarih Öğretimi Yöntemine Yönelik Bir Uygulama Örneği”. Araştırma Ve Deneyim Dergisi 1, no. 1 (January 2017): 71-76.
EndNote Kömür E, Aksak Kömür İ (January 1, 2017) Harriet Finlay-Johnson’ın Oyunla Tarih Öğretimi Yöntemine Yönelik Bir Uygulama Örneği. Araştırma ve Deneyim Dergisi 1 1 71–76.
IEEE E. Kömür and İ. Aksak Kömür, “Harriet Finlay-Johnson’ın Oyunla Tarih Öğretimi Yöntemine Yönelik Bir Uygulama Örneği”, (REJ), vol. 1, no. 1, pp. 71–76, 2017.
ISNAD Kömür, Erol - Aksak Kömür, İstek. “Harriet Finlay-Johnson’ın Oyunla Tarih Öğretimi Yöntemine Yönelik Bir Uygulama Örneği”. Araştırma ve Deneyim Dergisi 1/1 (January 2017), 71-76.
JAMA Kömür E, Aksak Kömür İ. Harriet Finlay-Johnson’ın Oyunla Tarih Öğretimi Yöntemine Yönelik Bir Uygulama Örneği. (REJ). 2017;1:71–76.
MLA Kömür, Erol and İstek Aksak Kömür. “Harriet Finlay-Johnson’ın Oyunla Tarih Öğretimi Yöntemine Yönelik Bir Uygulama Örneği”. Araştırma Ve Deneyim Dergisi, vol. 1, no. 1, 2017, pp. 71-76.
Vancouver Kömür E, Aksak Kömür İ. Harriet Finlay-Johnson’ın Oyunla Tarih Öğretimi Yöntemine Yönelik Bir Uygulama Örneği. (REJ). 2017;1(1):71-6.