Günümüzün
hızla değişen çağına ayak uydurup, olumlu bir değişim ve gelişim içinde
yolumuzu çizebilmenin en önemli yollarından biri de tarih bilgisi ve bu bilgiyi
etkili bir şekilde kullanmaktan geçmektedir. İçinde bulunulan çağı anlayıp
değerlendirebilmek, etrafımızda meydana gelen olayların ardındaki sosyal-
kültürel, ekonomik ve siyasi gelişmelere akılcı bir bakış açısıyla bakıp, çözüm
sunabilmenin yolu sahip olunan tarih bilgisidir. Tarih, olayların tarihlerinin,
kişilerinin veya anlaşma maddelerinin yorum yapmaksızın ezberlenmesi, sınavda
ezberlenen bilginin kullanılıp sonrasında unutulması için var olan bir ders
olmamalıdır. Tarih eğitiminin etkili bir şekilde kendisine yüklenen görevi
gerçekleştirebilmesi için tarih müfredatının (program) teknolojik gelişmeler
doğrultusunda geliştirilmesi gereklidir. Tarih öğretim programları cumhuriyetin
ilk yıllarından günümüze dek birçok değişikliğe uğramıştır. Bunlardan sonuncusu
ise 2016 yılında hazırlanan ve öğretmenlerin görüşüne de sunulmuş olan 9, 10,
11 ve 12. sınıfları kapsayan Ortaöğretim Tarih Dersi Taslak Programıdır. Bu
araştırmanın amacı 2016 yılında hazırlanmış olan Ortaöğretim Tarih Dersi Taslak
Programı’nda yer alan 11. Sınıf Öğretim Programı’nın bazı kazanım ve alt
kazanımlarına öğretmenlerin ne kadar hazır olduğunu ve düşüncelerini öğretmen
görüşleri ile belirlemektir. Çalışma nitel bir araştırmadır. Veri toplama aracı yarı
yapılandırılmış bireysel görüşmedir. Çalışma grubunu Muğla İli ortaöğretim
okullarında görev yapan tarih öğretmenleri oluşturmaktadır. Katılımcılar
elverişli örnekleme ile seçilmişlerdir. Görüşüne başvurulan tarih öğretmenlerinin
tarih taslak programını genel olarak incelememiştir. Öğretmenlerin, araştırma
konusu olan 11. sınıf programını bu haliyle olumsuz buldukları, araştırmaya
konu olan kazanımlar ve alt kazanımlarda sunulan yeni kavramlar konusunda
yeterli eğitim ve bilgilerinin olmadığı ortaya konmuştur.
The way of positive change and progress for keep pace
with modern world comes from understanding historical information correctly.
The knowledge of history give us to understand world and situations that happen
around ourselves. The study of history could not be explained as a memorising
of information about treaties, times etc. For create good history class for
students to understand these curriculum must be change based upon new
technologies. History class curriculum changed over time starting from
Republican Era to today. The last one is called Secondary Education History
Courses Curriculum Draft that opened for the views of the teachers regarding
changes about 9th, 10th, 11th, and 12th
grades in 2016The main purpose of this research is to reveal to what level the
teachers are ready to teach some educational attainments prescribed for the 11th
grade in the Secondary Education History Courses Curriculum Draft by receiving
opinions of the teachers. The research is a qualitative research. The data
collected through semi structured individual interviews. The participants of
the study are history teachers in the secondary schools of the province of
Muğla. The participants are selected for their convenience to reach. The study
revealed that most of the participants has not reviewed the draft curriculum.
They perceive the draft curriculum negatively as its current structure. Lastly,
they do not have satisfactory training and knowledge about the new concepts
presented in the draft curriculum.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | January 16, 2017 |
Submission Date | January 18, 2017 |
Acceptance Date | January 17, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 1 |