Etkinlik, 6. Sınıf
Sosyal Bilgiler dersi, “Kültür ve Miras” öğrenme alanı, “İpek Yolunda Türkler”
ünitesi (3. ünite), “Türk Adıyla Kurulan İlk Devlet” konusu doğrultusunda
hazırlanmıştır. Çalışma sonucunda, “Destan, yazıt ve diğer belgelerden
yararlanarak, Orta Asya ilk Türk devletlerinin siyasal, ekonomik ve kültürel
özelliklerine ilişkin çıkarımlarda bulunur.” ve “Orta Asya ilk Türk
devletlerinin kültürel özellikleriyle yaşadıkları yerlerin coğrafi
özelliklerini ilişkilendirir.” kazanımları öğrencilere kazandırılmaya
çalışılmıştır. Etkinlik, yapılandırmacılığa uygun olarak başta drama yöntemi
olmak üzere birçok yenilikçi öğretim tekniği ve eğitsel oyunlar esas alınarak
hazırlanmış; öğrenciler olabildiğince aktif kılınmıştır. Ders sonunda
çalışmalar değerlendirildiğinde etkili ve kalıcı öğrenmenin gerçekleştiği,
öğrencilerin bu çalışma ile birlikte derse karşı ilgilerinin arttığı,
tutumlarının olumlu yönde değiştiği görülmüştür. Çalışma İzmir ilinde bulunan
bir ortaokulun 6/B sınıfında uygulanmıştır. Sınıf mevcudu 21’i kız 15’i erkek olmak üzere 36 kişidir. Veri
toplama aracı olarak çalışma yaprakları, yaprak testler, anketler, görüş
formları kullanılmıştır.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | January 16, 2017 |
Submission Date | January 18, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 1 |