One of the most important
points of the Gallipoli War is the issue of subsistence and supply. The
identification and the founding of the soldiers' shelter in the front, the
storage of the materials in the warehouses and the questioning of the subjects
of affection to the front are important in terms of creating awareness in terms
of the other aspects of the war. For this purpose, in this study, A lesson plan
prepared according to the revolution of 5E model which in the 7th grade social
studies class in the secondary school, or in the 8th class T.C. the History of
Revolution and Ataturk Course.
Çanakkale
Savaşı’nın en önemli alt başlıklarından birisi iaşe ve ikmal konusudur. Cephede
bulunan askerin iaşesinin tespiti ve temini, malzemelerin ambarlarda
depolanması ve cepheye sevki konularının öğrencilere sorgulatılması savaşın
diğer yönleri açısından farkındalığın oluşması açısından önemlidir. Bu amaçla
bu çalışmada Ortaokul 7. Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde Ülkelerarası Köprüler
ünitesinde veya 8. Sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük derslerinde uygulanabilecek
5E modeli döngüsüne göre hazırlanmış bir ders planı uygulanmış ve sonuçları
tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Etkinlik/Deneyim Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2017 |
Submission Date | June 1, 2017 |
Acceptance Date | May 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 1 |