In this study, the opinions of the teacher candidates about the availability of anecdotes, which are one of the literary genres, for purpose values education within the scope of social studies course were searched. In the study, anecdotes related to the lives of the presidents of Turkey were given to the teacher candidates and they were asked what values are reflected in these anecdotes. They are also asked to indicate whether they will use such anecdote in social studies classes in their teaching lives and how they justify it. As a result, teacher candidates determined that 50 values were reflected in anecdotes. Sixteen of the 18 values in the social studies curriculum are among these values. The total frequency of these 16 values in the curriculum corresponds to 56,26% of the total frequency of 50 values in the study. 70.83% of the teacher candidates stated that they could use these anecdotes in their class. It is shown that the reasons for using are as follows: to be compatible with the values of the curriculum, to be effective, to develop democratic attitudes, to positively affect student development and to increase student motivation by their language and style. As reasons for not using it, it is stated that the content may be biased, too political, and not suitable for the level of development of the student. As a result, it has been understood that anecdotes have a great potential to be used in teaching values in social studies courses.
Values education, anecdote, social studies, presidents of Turkey
Bu çalışmada ebedi türlerden bir tanesi olan anekdotların sosyal bilgiler dersi kapsamında değerler eğitimi amaçlı olarak kullanılabilirliğine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri araştırılmıştır. Çalışmada öğretmen adaylarına Türkiye cumhurbaşkanlarının hayatlarıyla ilgili anekdotlar verilmiş ve bu anekdotlarda hangi değerlerin yansıtıldığını düşündükleri sorulmuştur. Ayrıca böyle bir anekdotu öğretmenlik hayatlarında sosyal bilgiler dersinde kullanıp kullanmayacakları ve bunun için gerekçelerini de belirtmeleri istenmiştir. Sonuç olarak öğretmen adayları anekdotlarda 50 değerin yansıtıldığını belirlemişlerdir. Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan 18 değerin 16 tanesi bu değerler arasında yer almaktadır. Öğretim programında yer alan bu 16 değerin toplam frekansı, çalışmada bulunan 50 değerin toplam frekansının %56,26’sına denk gelmektedir. Öğretmen adaylarının % 70,83’ü bu anekdotları sınıflarında kullanabileceklerini belirtmişlerdir. Kullanma sebepleri olarak öğretim programındaki değerlerle uyumlu olması, etkili olacağının düşünülmesi, demokratik tutumları geliştirme kapasitesi, öğrenci gelişimini pozitif etkileyebileceği ve dilinin ve üslubunun öğrenci motivasyonunu artıracağı gösterilmiştir. Kullanmama sebepleri olarak ise içeriğin yanlı olabileceği, fazla siyasi olabileceği ve öğrencinin gelişim seviyesine uygun olmadığı belirtilmiştir. Sonuç olarak anekdotların sosyal bilgiler dersinde değerler eğitiminde kullanılması için büyük bir potansiyel taşıdığı anlaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education, Scientific Disciplines |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors |
|
Publication Date | December 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017, Volume 2, Issue 2 |
Bibtex | @research article { adeder380127, journal = {Araştırma ve Deneyim Dergisi}, eissn = {2548-1282}, address = {}, publisher = {Ayten KİRİŞ AVAROĞULLARI}, year = {2017}, volume = {2}, number = {2}, pages = {99 - 115}, title = {DEĞERLER EĞİTİMİNDE TÜRKİYE CUMHURBAŞKANLARI İLE İLGİLİ ANEKDOTLARIN KULLANILABİLİRLİĞİ HAKKINDA SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ}, key = {cite}, author = {Avaroğulları, Muhammet and Ayılmazdır, Hülya} } |
APA | Avaroğulları, M. & Ayılmazdır, H. (2017). DEĞERLER EĞİTİMİNDE TÜRKİYE CUMHURBAŞKANLARI İLE İLGİLİ ANEKDOTLARIN KULLANILABİLİRLİĞİ HAKKINDA SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ . Araştırma ve Deneyim Dergisi , 2 (2) , 99-115 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/adeder/issue/32970/380127 |
MLA | Avaroğulları, M. , Ayılmazdır, H. "DEĞERLER EĞİTİMİNDE TÜRKİYE CUMHURBAŞKANLARI İLE İLGİLİ ANEKDOTLARIN KULLANILABİLİRLİĞİ HAKKINDA SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ" . Araştırma ve Deneyim Dergisi 2 (2017 ): 99-115 <https://dergipark.org.tr/en/pub/adeder/issue/32970/380127> |
Chicago | Avaroğulları, M. , Ayılmazdır, H. "DEĞERLER EĞİTİMİNDE TÜRKİYE CUMHURBAŞKANLARI İLE İLGİLİ ANEKDOTLARIN KULLANILABİLİRLİĞİ HAKKINDA SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ". Araştırma ve Deneyim Dergisi 2 (2017 ): 99-115 |
RIS | TY - JOUR T1 - OPINIONS OF SOCIAL STUDIES TEACHER CANDIDATES ABOUT THE AVAILIBILITY OF ANECDOTES RELATED TO TURKISH PRESIDENTS IN VALUES EDUCATION AU - MuhammetAvaroğulları, HülyaAyılmazdır Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Araştırma ve Deneyim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 99 EP - 115 VL - 2 IS - 2 SN - -2548-1282 M3 - UR - Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Research and Experience Journal DEĞERLER EĞİTİMİNDE TÜRKİYE CUMHURBAŞKANLARI İLE İLGİLİ ANEKDOTLARIN KULLANILABİLİRLİĞİ HAKKINDA SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ %A Muhammet Avaroğulları , Hülya Ayılmazdır %T DEĞERLER EĞİTİMİNDE TÜRKİYE CUMHURBAŞKANLARI İLE İLGİLİ ANEKDOTLARIN KULLANILABİLİRLİĞİ HAKKINDA SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ %D 2017 %J Araştırma ve Deneyim Dergisi %P -2548-1282 %V 2 %N 2 %R %U |
ISNAD | Avaroğulları, Muhammet , Ayılmazdır, Hülya . "DEĞERLER EĞİTİMİNDE TÜRKİYE CUMHURBAŞKANLARI İLE İLGİLİ ANEKDOTLARIN KULLANILABİLİRLİĞİ HAKKINDA SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ". Araştırma ve Deneyim Dergisi 2 / 2 (December 2017): 99-115 . |
AMA | Avaroğulları M. , Ayılmazdır H. DEĞERLER EĞİTİMİNDE TÜRKİYE CUMHURBAŞKANLARI İLE İLGİLİ ANEKDOTLARIN KULLANILABİLİRLİĞİ HAKKINDA SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ. (REJ). 2017; 2(2): 99-115. |
Vancouver | Avaroğulları M. , Ayılmazdır H. DEĞERLER EĞİTİMİNDE TÜRKİYE CUMHURBAŞKANLARI İLE İLGİLİ ANEKDOTLARIN KULLANILABİLİRLİĞİ HAKKINDA SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ. Araştırma ve Deneyim Dergisi. 2017; 2(2): 99-115. |
IEEE | M. Avaroğulları and H. Ayılmazdır , "DEĞERLER EĞİTİMİNDE TÜRKİYE CUMHURBAŞKANLARI İLE İLGİLİ ANEKDOTLARIN KULLANILABİLİRLİĞİ HAKKINDA SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ", Araştırma ve Deneyim Dergisi, vol. 2, no. 2, pp. 99-115, Dec. 2017 |