Research Article
PDF EndNote BibTex RIS Cite

TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: MAKTÛL KİM?

Year 2018, Volume 3, Issue 1, 32 - 47, 26.06.2018

Abstract

Osmanlı Devleti kurulduktan sonra XV. ve XVI. Yüzyıllarda en parlak dönemlerini yaşamıştır. Ancak bu durum gerek iç gerek dış olaylar çerçevesinde böyle devam etmemiş ve devlet hızla gelişen ve değişen dünya düzenine ayak uydurma çabasına girişmiştir. Bu yenileşme ve kendini değiştirme isteğinin açık bir şekilde görüldüğü ve batının örnek alınmaya başlandığı dönem ise Lale Devri olmuştur. Nitekim bu dönemde Osmanlı Devleti’nin sosyal ve kültürel yaşantısında değişimler görülmüştür. Bu çalışma kapsamında öğrencilere bu dönemde yaşanmış olan sosyal, kültürel ve toplumsal alanda yaşanan gelişmeler ve değişmeler yenilikçi öğretim teknikleri kullanılarak belirlenen kazanım ışığında öğrencilerde kalıcı, etkili ve eğlenceli öğrenme büyük ölçüde gerçekleştirilmiştir. Gerek çalışmanın görseller üzerine kurulması gerek bir oyun havasında olması öğrencileri meraklandırmış ve öğrenmeye güdülemiştir.

References

  • KAYNAKÇA
  • Afyoncu, E. (2004). Sorularla Osmanlı Tarihi. İstanbul: Yeditepe yayınları
  • Berkes, N. (2017). Türkiye’de Çağdaşlaşma. İstanbul: Yapı kredi Yayınları.
  • Hayta, N. ve Ünal, U. (2017). Osmanlı Devleti’nde Yenileşme Hareketleri. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Ülken, H. (2017). Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Şahin, M. (2016). Osmanlı Tarihi ve Uygarlığı. Ankara: Sonçağ Yayınları.
  • Tarr, R. (2016). A History Teaching Toolbox: Practical Classroom Strategies. www.activehistory.co.uk web sitesinden alıntılanmıştır.

AN EXAMPLE APPLICATION FOR THE ENHANCEMENT OF THE PRATICAL ACTIVITIES IN HISTORY TEACHING: WHO IS THE VICTIM?

Year 2018, Volume 3, Issue 1, 32 - 47, 26.06.2018

Abstract

Established at the end of the 13th century, the Ottoman Empire’s most powerful period was the 15th and the 16th centuries. However, this situation has been ended in the light of the economic and social development of western countries. The Ottoman Empire tried to adapt itself to this new system. The Tulip period became the time when the renovation of the Empire’s system by modeling the western countries was clearly apparent. Therefore, there have been many changes in the Ottoman Empire’s social and cultural life in this period.  The aim of this work is to have students gain true information about the social life and cultural changes in the tulip period by using modern teaching methods, which provides more beneficial, enthusiastic and efficient learning environment to the students.

References

  • KAYNAKÇA
  • Afyoncu, E. (2004). Sorularla Osmanlı Tarihi. İstanbul: Yeditepe yayınları
  • Berkes, N. (2017). Türkiye’de Çağdaşlaşma. İstanbul: Yapı kredi Yayınları.
  • Hayta, N. ve Ünal, U. (2017). Osmanlı Devleti’nde Yenileşme Hareketleri. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Ülken, H. (2017). Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Şahin, M. (2016). Osmanlı Tarihi ve Uygarlığı. Ankara: Sonçağ Yayınları.
  • Tarr, R. (2016). A History Teaching Toolbox: Practical Classroom Strategies. www.activehistory.co.uk web sitesinden alıntılanmıştır.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Education, Scientific Disciplines
Journal Section Etkinlik/Deneyim Makaleleri
Authors

Esra TEKGÜL This is me (Primary Author)

Publication Date June 26, 2018
Published in Issue Year 2018, Volume 3, Issue 1

Cite

Bibtex @research article { adeder436184, journal = {Araştırma ve Deneyim Dergisi}, eissn = {2548-1282}, address = {}, publisher = {Ayten KİRİŞ AVAROĞULLARI}, year = {2018}, volume = {3}, number = {1}, pages = {32 - 47}, title = {TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: MAKTÛL KİM?}, key = {cite}, author = {Tekgül, Esra} }
APA Tekgül, E. (2018). TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: MAKTÛL KİM? . Araştırma ve Deneyim Dergisi , 3 (1) , 32-47 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/adeder/issue/37151/436184
MLA Tekgül, E. "TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: MAKTÛL KİM?" . Araştırma ve Deneyim Dergisi 3 (2018 ): 32-47 <https://dergipark.org.tr/en/pub/adeder/issue/37151/436184>
Chicago Tekgül, E. "TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: MAKTÛL KİM?". Araştırma ve Deneyim Dergisi 3 (2018 ): 32-47
RIS TY - JOUR T1 - AN EXAMPLE APPLICATION FOR THE ENHANCEMENT OF THE PRATICAL ACTIVITIES IN HISTORY TEACHING: WHO IS THE VICTIM? AU - EsraTekgül Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Araştırma ve Deneyim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 32 EP - 47 VL - 3 IS - 1 SN - -2548-1282 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Research and Experience Journal TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: MAKTÛL KİM? %A Esra Tekgül %T TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: MAKTÛL KİM? %D 2018 %J Araştırma ve Deneyim Dergisi %P -2548-1282 %V 3 %N 1 %R %U
ISNAD Tekgül, Esra . "TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: MAKTÛL KİM?". Araştırma ve Deneyim Dergisi 3 / 1 (June 2018): 32-47 .
AMA Tekgül E. TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: MAKTÛL KİM?. (REJ). 2018; 3(1): 32-47.
Vancouver Tekgül E. TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: MAKTÛL KİM?. Araştırma ve Deneyim Dergisi. 2018; 3(1): 32-47.
IEEE E. Tekgül , "TARİH ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK UYGULAMALARININ ÇOĞALTILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: MAKTÛL KİM?", Araştırma ve Deneyim Dergisi, vol. 3, no. 1, pp. 32-47, Jun. 2018