The activity was prepared in accordance with the 5th grade Social Studies Course, "Culture and Heritage" learning area, "Historic Journey" unit, "Mesopotamia and Anatolian Civilizations" topic. As a result of the study, it was tried to be gained to the students " Recognise the contribution of ancient civilizations to human history based on concrete ruins". The activity is based on the approach of game-based constructivist education. It is aimed to gain learning area and gain which are based on abstract concepts. In order to achieve permanent and continuous learning, the students took an active part in playing games. The study was conducted in the 2017-2018 academic year. Participants are 21 students, whom of 8 are girls and 13 are boys, who study in Uşak Province Yayalar Ortaokulu 5 / A class. Surveys and opinion forms were used as data collection tools. As a result of the activity, it was observed that the students' interest in the Social Studies Course and their participation in the course increased. In the end-of-term evaluations, it was seen that permanent learning could not be achieved but learning was more permanent as a result of the game-based evaluation.
Social studies, activity, Mesopotamia, Anatolian civilizations
Etkinlik, 5.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi , “Kültür ve Miras” öğrenme alanı, “Tarihe Yolculuk” ünitesi, “Mezopotamya ve Anadolu Medeniyetleri” konusu doğrultusunda hazırlanmıştır. Çalışma sonucunda, “Somut kalıntılarından yola çıkarak kadim uygarlıkların insanlık tarihine katkılarını fark eder.” kazanımı öğrencilere kazandırılmaya çalışılmıştır. Etkinlik, oyun temelli olarak yapılandırmacı eğitim anlayışına dayanmaktadır. Soyut kavramlar üzerine oturtulmuş olan öğrenme alanı ve kazanımın edinilmesi amaçlanmıştır. Kalıcı ve sürekli öğrenmelerin yaşanması için öğrenciler oyun oynarken aktif olarak rol almışlardır. Çalışma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında uygulanmıştır. Katılımcılar, Uşak İli Yayalar Ortaokulu 5/A sınıfında okuyan 8’i Kız 13’ü Erkek olmak üzere toplam 21 öğrencidir. Veri toplama aracı olarak anketler ve görüş formları kullanılmıştır. Etkinliğin sonucunda, öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersine olan ilgilerinin ve derse katılımlarının daha fazla arttığı gözlemlenmiştir. Konu sonu değerlendirmelerinde kalıcı öğrenmelerin sağlanamadığı fakat oyun temelli değerlendirme sonucunda öğrenmelerin daha kalıcı olduğu görülmüştür.
Sosyal bilgiler, etkinlik, Mezopotamya, Anadolu uygarlıkları
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education, Scientific Disciplines |
Journal Section | Etkinlik/Deneyim Makaleleri |
Authors |
|
Publication Date | December 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018, Volume 3, Issue 2 |
Bibtex | @research article { adeder502964, journal = {Araştırma ve Deneyim Dergisi}, eissn = {2548-1282}, address = {}, publisher = {Ayten KİRİŞ AVAROĞULLARI}, year = {2018}, volume = {3}, number = {2}, pages = {75 - 92}, title = {EĞİTSEL OYUNLARIN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNE ETKİSİ ETKİNLİK ÖRNEĞİ}, key = {cite}, author = {Uygun, Kamil and Akkeyik, Ummuhan and Öztürk, Ceylan} } |
APA | Uygun, K. , Akkeyik, U. & Öztürk, C. (2018). EĞİTSEL OYUNLARIN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNE ETKİSİ ETKİNLİK ÖRNEĞİ . Araştırma ve Deneyim Dergisi , 3 (2) , 75-92 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/adeder/issue/41558/502964 |
MLA | Uygun, K. , Akkeyik, U. , Öztürk, C. "EĞİTSEL OYUNLARIN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNE ETKİSİ ETKİNLİK ÖRNEĞİ" . Araştırma ve Deneyim Dergisi 3 (2018 ): 75-92 <https://dergipark.org.tr/en/pub/adeder/issue/41558/502964> |
Chicago | Uygun, K. , Akkeyik, U. , Öztürk, C. "EĞİTSEL OYUNLARIN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNE ETKİSİ ETKİNLİK ÖRNEĞİ". Araştırma ve Deneyim Dergisi 3 (2018 ): 75-92 |
RIS | TY - JOUR T1 - THE EFFECT OF EDUCATIONAL GAMES ON SOCIAL STUDIES TEACHING: EXAMPLE OF ACTIVITY AU - KamilUygun, UmmuhanAkkeyik, CeylanÖztürk Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Araştırma ve Deneyim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 75 EP - 92 VL - 3 IS - 2 SN - -2548-1282 M3 - UR - Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Research and Experience Journal EĞİTSEL OYUNLARIN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNE ETKİSİ ETKİNLİK ÖRNEĞİ %A Kamil Uygun , Ummuhan Akkeyik , Ceylan Öztürk %T EĞİTSEL OYUNLARIN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNE ETKİSİ ETKİNLİK ÖRNEĞİ %D 2018 %J Araştırma ve Deneyim Dergisi %P -2548-1282 %V 3 %N 2 %R %U |
ISNAD | Uygun, Kamil , Akkeyik, Ummuhan , Öztürk, Ceylan . "EĞİTSEL OYUNLARIN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNE ETKİSİ ETKİNLİK ÖRNEĞİ". Araştırma ve Deneyim Dergisi 3 / 2 (December 2018): 75-92 . |
AMA | Uygun K. , Akkeyik U. , Öztürk C. EĞİTSEL OYUNLARIN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNE ETKİSİ ETKİNLİK ÖRNEĞİ. (REJ). 2018; 3(2): 75-92. |
Vancouver | Uygun K. , Akkeyik U. , Öztürk C. EĞİTSEL OYUNLARIN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNE ETKİSİ ETKİNLİK ÖRNEĞİ. Araştırma ve Deneyim Dergisi. 2018; 3(2): 75-92. |
IEEE | K. Uygun , U. Akkeyik and C. Öztürk , "EĞİTSEL OYUNLARIN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNE ETKİSİ ETKİNLİK ÖRNEĞİ", Araştırma ve Deneyim Dergisi, vol. 3, no. 2, pp. 75-92, Dec. 2018 |