ÖZET: Bu çalışmanın amacı aday tarih öğretmenlerinin müzelerin
eğitim amaçlı kullanımı, müzede gerçekleştirilen etkinlikler ile Jandarma
Müzesine dair görüşlerini incelemektir. Müzecilik anlayışındaki değişim
müzenin eğitim işlevini ön plana çıkarmıştır. Müzeler her türlü eğitim
kademesinde öğrenme ve öğretme amacıyla kullanılabilirler. Bu çalışma,
betimsel tarama modelinde nitel bir araştırmadır. Araştırmada kullanılan
çalışma grubu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Ankara’da bir devlet
üniversitesinin Eğitim Fakültesinde Tarih Öğretmenliği bölümü beşinci sınıf
öğrencileridir. Araştırmada katılımcılara müze gezisi sırasındaki duygu ve
düşüncelerini, müze eğitimine yönelik tutumları ve Jandarma müzesine ait
sorular yöneltilmiştir. Çalışma sonucunda öğretmen adayları; müze eğitiminin
gerekliğini, kalıcı öğrenmeye katkılarını, Jandarma Müzesinin tarih
öğretiminde etkili bir şekilde kullanılabilecek kapsamlı bir müze olduğunu, müzede
yaptırılan etkinliklerin geziyi eğlenceli ve kalıcı hale getirdiğini, ilk kez
askeri bir müze ile karşılaşmalarına rağmen bu müzelerle ilgili olumlu
düşüncelerini ifade etmişlerdir.
Anahtar Kelimeler: : Müze,
Müze Eğitimi, Jandarma Müzesi, Tarih öğretimi
ABSTRACT:
The aim of this study is
to examine the views of candidate history teachers about the use of museums
for educational purposes, activities in the museum and the Gendarmerie
Museum. The change in the understanding of museology has brought the
educational function of the museum to the forefront. Museums can be used for
teaching and learning at all levels of education. This study is a qualitative
research in descriptive survey model. The study group used in the research is
the fifth grade students in the Department of History Teaching in the Faculty
of Education of a public university in Ankara in the 2016-2017 academic year.
The participants were asked about their feelings and thoughts during the
museum visit, their attitudes towards museum education and the questions of
the Gendarmerie Museum. As a result of the study, prospective teachers; the
necessity of museum education, their contribution to lasting learning, the
Gendarmerie museum is a comprehensive museum that can be used effectively in
history teaching, the activities made in the museum make the trip fun and
lasting, even though they met with a military museum for the first time they
expressed their positive thoughts about these museums.
|