Bu araştırmada sınıf eğitimi öğrencilerinin öz yeterliliklerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılarak yürütülmüştür. Sınıf öğretmeni adaylarına, Riggs ve Enochs (1990) tarafından geliştirilmiş ve Bıkmaz (2002) tarafından Türkçeye uyarlamış güvenirliği ve geçerliği yapılmış olan “Sınıf eğitimi öğrencilerinin Fen Öğretiminde Öz Yeterlilik İnanç Ölçeği ” nin uygulanması ile araştırma yürütülmüştür. Araştırma, sınıf eğitimi 1., 2., 3. ve 4. sınıf düzeyinde öğrenim görmekte olan Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesinde öğrencileri ile toplamda 126 kişiye ölçeğin uygulanması ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin analiz edilmesi ile elde edilmiş olan veriler cinsiyetleri, sınıf düzeyleri, liseden mezun oldukları alanlarına ve fen öğretimi dersi alıp almama durumlarına göre incelenerek tablolaştırılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf eğitimi öğrencilerinin fen öğretimi öz yeterlilik inancının; cinsiyete, lise mezuniyet alanına ve sınıf düzeyine göre incelenmesinde anlamlı bir farklılaşma bulunmazken fen öğretimi dersini alıp almama değişkenine göre farklılaşma olduğu görülmüştür.
Sınıf öğretmeni adayları, öz yeterlilik inancı, fen öğretimi, Sınıf öğretmeni adayları, öz yeterlilik inancı, fen öğretimi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education, Scientific Disciplines |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | June 18, 2022 |
Published in Issue | Year 2022, Volume 7, Issue 1 |
Bibtex | @research article { adeder1107025, journal = {Araştırma ve Deneyim Dergisi}, eissn = {2548-1282}, address = {}, publisher = {Ayten KİRİŞ AVAROĞULLARI}, year = {2022}, volume = {7}, number = {1}, pages = {42 - 50}, doi = {10.47214/adeder.1107025}, title = {SINIF EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN FEN ÖĞRETİMİ ÖZ YETERLİLİKLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ}, key = {cite}, author = {Özdemir, Alper Murat} } |
APA | Özdemir, A. M. (2022). SINIF EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN FEN ÖĞRETİMİ ÖZ YETERLİLİKLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ . Araştırma ve Deneyim Dergisi , 7 (1) , 42-50 . DOI: 10.47214/adeder.1107025 |
MLA | Özdemir, A. M. "SINIF EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN FEN ÖĞRETİMİ ÖZ YETERLİLİKLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ" . Araştırma ve Deneyim Dergisi 7 (2022 ): 42-50 <https://dergipark.org.tr/en/pub/adeder/issue/70364/1107025> |
Chicago | Özdemir, A. M. "SINIF EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN FEN ÖĞRETİMİ ÖZ YETERLİLİKLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ". Araştırma ve Deneyim Dergisi 7 (2022 ): 42-50 |
RIS | TY - JOUR T1 - SINIF EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN FEN ÖĞRETİMİ ÖZ YETERLİLİKLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ AU - Alper Murat Özdemir Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - doi: 10.47214/adeder.1107025 DO - 10.47214/adeder.1107025 T2 - Araştırma ve Deneyim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 42 EP - 50 VL - 7 IS - 1 SN - -2548-1282 M3 - doi: 10.47214/adeder.1107025 UR - https://doi.org/10.47214/adeder.1107025 Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Research and Experience Journal SINIF EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN FEN ÖĞRETİMİ ÖZ YETERLİLİKLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ %A Alper Murat Özdemir %T SINIF EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN FEN ÖĞRETİMİ ÖZ YETERLİLİKLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ %D 2022 %J Araştırma ve Deneyim Dergisi %P -2548-1282 %V 7 %N 1 %R doi: 10.47214/adeder.1107025 %U 10.47214/adeder.1107025 |
ISNAD | Özdemir, Alper Murat . "SINIF EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN FEN ÖĞRETİMİ ÖZ YETERLİLİKLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ". Araştırma ve Deneyim Dergisi 7 / 1 (June 2022): 42-50 . https://doi.org/10.47214/adeder.1107025 |
AMA | Özdemir A. M. SINIF EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN FEN ÖĞRETİMİ ÖZ YETERLİLİKLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. (REJ). 2022; 7(1): 42-50. |
Vancouver | Özdemir A. M. SINIF EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN FEN ÖĞRETİMİ ÖZ YETERLİLİKLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Araştırma ve Deneyim Dergisi. 2022; 7(1): 42-50. |
IEEE | A. M. Özdemir , "SINIF EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN FEN ÖĞRETİMİ ÖZ YETERLİLİKLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ", Araştırma ve Deneyim Dergisi, vol. 7, no. 1, pp. 42-50, Jun. 2022, doi:10.47214/adeder.1107025 |