Sosyal, siyasal, kültürel ve ekonomik sebeplerle göçler gerçekleşmektedir. Türkiye de bu yoğun göç dalgasından etkilenen ülkelerden birisidir. Bu araştırmada, Türkiye’de öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin vatandaşlık hak, görev ve sorumluluklara yönelik görüşlerinin tespiti amaçlanmaktadır. Araştırmada olgubilim modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, ortaokul 8.sınıf düzeyindeki 30 yabancı uyruklu öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, yarı yapılandırılmış mülakat formuyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmada öğrenciler ülkemizde hakların ihlaline yönelik bir engelle karşılaşmadıklarını; iyi ve etkili vatandaş olmak için sosyal bilgiler dersiyle ilgili kazanımları edindiklerini; ülkemizi kişisel hak ve hürriyetler konusunda kendi ülkelerine göre daha gelişmiş bulduklarını ifade etmektedirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | June 23, 2023 |
Submission Date | February 25, 2023 |
Acceptance Date | May 8, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 8 Issue: 1 |