Yok
Yok
-
Dişhekimliği eğitimi, öğrencilerin akademik temelli teorik eğitime ek olarak belirli bir beceri seti kazanmasını gerektirir. Covid-19 pandemisi sürecinde eğitim yönteminde yapılan değişiklikler diş hekimliği öğrencileri üzerinde farklı etkilere neden olmuştur. E-öğrenme yöntemi, fiziksel sınırların kaldırılması, kendi kendine öğrenme ve yaratıcılığı destekleme konusunda avantajlar sunmuştur. Ancak diş hekimliği eğitimi klinik öğrenimi ve öğrencilerin psikolojik durumu dünya çapında olumsuz etkilenmiştir. COVID-19 pandemisinin etkisi nedeniyle diş hekimliği eğitiminde ortaya çıkan olumsuz durumlarla başa çıkmada artırılmış gerçeklik (AR), sanal gerçeklik (VR) ve haptik simülasyonu içeren Dijital Simülasyon Teknolojileri (DST) değerli bir kaynak olmuştur. DST’lerinin parmak desteği, dokunma duyusu, kuvvet geri beslemesi, yüksek ekran çözünürlüğü, stereoskopik görüntülerde derinliği tespit edebilme, doğru deformasyon simülasyonu, farklı eğitim zorluk seviyeleri, dental beceri eğitiminde büyük veri teknolojisi alanları gelecekte geliştirilmsine ihtiyaç bulunmaktadır.
Yok
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Dentistry |
Journal Section | Derleme |
Authors | |
Project Number | Yok |
Publication Date | May 18, 2022 |
Submission Date | February 21, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 11 Issue: 2 |